vrijdag 4 oktober 2013

Zuidenwind

Zie je wel, dreig ik met winterjassen en prompt draait de wind. Toen vanmiddag de laatste zware buien weggetrokken waren, waagde ik me per scoot richting stad en ja, de wind voelde bijna zwoel vergeleken met voorgaande dagen. Na de boodschapjes dus toch maar een stuk over de dijk gereden en genoten. Er waren groepen ganzen die luidruchtig nog even pauzeerden voor hun verdere tocht te ondernemen en een man die garnalen viste met een schepnetje. Laagwater en dan is er die speciale geur van droogvallend wier.
Vanmorgen was het de laatste vrijdagochtend met hulp. Best vreemd om te bedenken dat ik volgende week zomaar een vrije ochtend heb, in ruil wel is waar voor meer werk van mijzelf, maar ik zal uitproberen  in hoeverre mijn lijf nu meer aankan.
Het grit is binnen en er liggen drie katten voor pampus na een heerlijke maaltijd met nieuwe brokken en een ochtend spelen. Dierendag is normaal voor hen, elke dag Dierendag.
Ach was ik maar mijn eigen kat, dan was het leven perfect!

4 opmerkingen:

  1. haha dat denk ik nou ook vaak: was ik maar een kat in dit huis, dat is een goed leven. Hier ligt ook alles te ronken.....
    (Ik ben trouwens nu een week glutenvrij en zuivelvrij en 1,5 kilo afgevallen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De zon is hier nu weer verdwenen, maar daarstraks was het lekker warm en zonnig weer. Ik heb nog even heerlijk in de zon gefietst. Hier ook een kat voor wie het elke dag dierendag is. Ze ligt als een prinsesje op mijn beste stoel en daarstraks op het tuinbankje in de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ligt de hond binnen te slapen.Te veel regen buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw laatste zin is een pracht variant op: ik wou dat ik twee hondjes was dan konden we samen spelen.

    BeantwoordenVerwijderen