zondag 13 oktober 2013

Zondagse rust

Neuh, niet uit overtuiging om speciaal op zondag rust te houden. Het is er gewoon een prima dag voor, vooral bij minder mooi weer.
In het land is het kleddernat, hier valt het wel mee, al is het niet steeds droog. Ook is de wind, die gister een poos weg was, weer terug, dus herfstig.
De zondag brengt traditioneel een paar vaste programmapunten voor  mij; luisteren naar Vroege Vogels en een stuk OVT op radio 1, dan om half elf naar Nederland 1 voor Vrije Geluiden, met mooie en verrassende muziek, waarna Wim Brands met Boeken altijd interessante interviews met auteurs houdt. Ondertussen werk ik post, en mail bij en doe wat administratieve klusjes, zoals de bestelling van bioboodschappen voor de komende week.
Ook een lekker ontbijtje (met vandaag boekweitvlokken, appel en nog wat goodies in een verwarmende pap)en een grote pot thee horen hierbij. Evenals vele knuffels met de katten tussen de bedrijven door.
Een echte mutserige zondagmorgen, maar o zo prettig.
De middag is dan voor het grote leeswerk, dat wil zeggen, de rest van de weekendkranten en ander spul wat is blijven liggen lekker doornemen en weggooien (of in tassen voor diverse liefhebbers).
Vaak lunch ik dan met een vissie of iets dergelijk van de zaterdagse markt en eet ik aardig wat fruit en/of een heerlijke salade. Voor het diner is er meestal soep, ook weer vergezeld van iets groentenachtigs, zoals gevulde tomaten, een salade met avocado of wat er maar in het seizoen is.
Ik hou van deze dagen!

1 opmerking:

  1. Hoor jij ook kerkklokken? Die vervolmaken bij mij de door jou beschreven zondagsrust.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen