zondag 20 oktober 2013

Zacht

Het is zacht qua temperatuur en dat blijft de eerste dagen zo.
Ook ik voel me zacht. Zacht in de zin van openstaan en alles ontvangen met een glimlach. De natuur, geuren, informatie, muziek, alles komt in een vriendelijk aura. Zelfs dingen die niet vriendelijk aankomen, veranderen al snel van kleur. Van hard naar zacht alsof ik een grote zachtmaker bij me draag.
Hoe dat komt?
 Misschien het seizoen, misschien de inkeer die ik regelmatig beoefen en die me wijst op de kern die in dingen zit. 
Natuurlijk ga ik niet de hele dag mijmerend en glimlachend door het leven op het moment. Vanmorgen wilde de pc niet goed opstarten en maakte toen geen verbinding met internet, waardoor ik geen administratie en Odinbestelling kon doen. Best vervelend. Maar al snel besloot ik eerst alle bekende hulphandelingen te verrichten zonder me kwaad te maken. En zie, na een half uurtje prutsen werkt alles weer naar behoren. En ik ben niet opgefokt.
Dus het zachte overwon.
Mooie gewaarwording en iets om nog bewuster mee door te gaan.
Je gaat er vanzelf van spinnen en kwispelstaarten.

5 opmerkingen:

  1. Mooi omschreven maar in de praktijk soms o zo moeilijk in de praktijk te brengen. Knap dat het je gelukt is, nu zien om vast te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe reageren je katten op je energie? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die zijn nog vrijeriger dan anders en opmerkelijk braaf. Al kotste Koekie uitvoerig vlak voor de voeten van de Thuiszorgdame van de week, maar dat kan ook telepathie zijn geweest.

      Verwijderen
  3. Mooi hoe je het beschrijft... en om Koekie moet is enorm lachen!

    BeantwoordenVerwijderen