woensdag 2 oktober 2013

Winterjas

Het is 's ochtends behoorlijk koud, winterjassenkoud, dus ik zal ze maar weer ophangen, de warme coconnetjes.
Vanmorgen naar de huisarts geweest om te kijken hoe het nu echt met een eventuele COPD zit, ook al gezien mijn "borstigheid", zoals mijn opa dat noemde, van de laatste tijd.
Ik blijk een randgeval te zijn, wel slechte curves, maar nog redelijke longinhoud. Tekenen van astma, maar niet voldoende (gelukkig) om permanent medicatie voor te schrijven. Heb nu wel een recept voor Ventolin meegekregen om in geval van benauwdheid snel wat verlichting te vinden.  Wat wel prettig is , want als alleenstaande 's nachts bijna de moord te steken is geen pretje.  Het verhaal over de glutenintolerantie werd voor kennisgeving aangenomen al veerde de man wel op toen ik vertelde bijna 9 kilo afgevallen te zijn en de insuline te hebben kunnen halveren. Tja, ze willen er niet echt aan, maar de resultaten vinden ze dan wel weer leuk.
Voelde dus een echte winterkou door sterke oostenwind en temperatuur beneden de 8 graden.
Heb meteen de bioboodschappen gehaald en zit nu met een kop hete thee op te warmen en te wachten op wat de dag gaat brengen.

8 opmerkingen:

  1. Nou dan brengt de dag je in elk geval een reactie van mij. Jammer hè, dat de dames en heren medici altijd zo afstandelijk reageren op ideeën en leefwijzen die niet in hun studieboeken te vinden waren. Gelukkig heb jij er zelf het meeste baat bij en misschien heb je hem toch aan het denken gezet? Wat je 'borstigheid' betreft (mooi woord) dacht ik eerlijk gezegd wel meteen aan je katten. Geen idee of ze in je slaapkamer komen? Ons hele gezin is, na een aantal jaren met een kat als huisdier, daar alsnog allergisch voor geworden. Tot onze grote spijt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, kattenhaar en huisstofmijt -allergie zitten niet in mijn pakket tot dusver, wel kastanjestuifmeel en chemische luchtjes (verf, schoonmaakmiddelen, chemische kamerparfums etc).
      Het is een erfelijke astma, alle achternaamgenoten hebben er wel een tikkie van.

      Verwijderen
  2. Gelukkig,dat je pufjes alleen voor een noodgeval zijn. En vergeet niet,er is 9 kg van je isolatielaag weg. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ventolin is een uitkomst. Mijn man zou niet zonder kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iedere keer als er een arts gewezen word op nieuwe inzichten van de patiënt zelf, is er weer 1. Uiteindelijk zal ook de medische wereld hier (gedeeltelijk) in mee gaan. Er blijft vast wat van hangen, al was het maar idd dat je 9 kilo minder mee hoeft te zeulen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mocht je een opgejaagd gevoel krijgen, dat kan komen doorde Ventolin. Beschrijf het aan anderen als een vreemd gevoel da iemand achter me aanzit te jagen. Hartkloppingen soms. Dus echt niet meer gebruiken dan nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb het al eerder gebruikt en is alleen voor slechte periodes met luchtweg infecties ofzo. Ken het gevoel.
      Dank voor je reaktie!!

      Verwijderen
  6. Wat een geluk dat je borstigheid niet door de katten veroorzaakt wordt. Geef ze maar een extra aai op dierendag.

    BeantwoordenVerwijderen