maandag 28 oktober 2013

Sooooo dan!

Ome Lou is dood, nee niet die van het paard of de paling, maar meneer Reed. Iemand die me al meer dan veertig jaar gezelschap heeft gehouden. Genie en onuitstaanbaar mens, junk en poëet. Begenadigd musicus, al heeft hij ook duidelijk mindere periodes gehad. Zijn gezondheid was slecht, al jaren en een levertransplantatie in mei liet een broos poppetje over van een man van wie velen dachten dat hij zeker de 40 niet zou halen. Toch triest dat alweer een icoon is vertrokken naar de eeuwige jachtvelden, al denk ik dat daar inmiddels een supertalenten band aan het ontstaan is........
Gisteren genoten van de overmacht van Sven Kramer die weer kan spelen met rondetijden en tegenstanders, om daarna superieur maar nooit arrogant de overmacht claimt. Dat belooft nog wat voor de rest van dit Olympisch seizoen.
Het verzetten van de klok doet me goed dit jaar. Ik liep eigenlijk al een poosje op  wintertijd. Had moeite met op tijd opstaan en tijdig te gaan slapen. Nu voelt het weer kloppend.
De grote storm is inmiddels losgebarsten buiten en dat verhoogt mijn  huiselijke gevoelens.
Ik gedenk ook dat ik inmiddels een kwartaal aan het Broodbuiken ben. Wat een verschil in levenskwaliteit heeft dat gebracht. Ik zou niet meer terug willen, echt niet. Het is soms nog een beetje zoeken naar alternatieven, al vervang ik zeker geen graangerechten een op een met iets anders en kies ook niet voor paleobrood of glutenvrije koekjes of taart ofzo. Het is voor mij duidelijk dat ik koolhydraten anders dan uit groenten en fruit maar zeer matig kan gebruiken. Maar dat is een gewoonte die zich snel ontwikkelt, zonder veel gevoelens van gemis. Ik zit op bijna 10 kilo gewichtsverlies, goede energie, afname of wegblijven van vele kwalen en een helder en prettig gevoel .

4 opmerkingen:

  1. Het resultaat van jouw dieet is werkelijk verbijsterend. Misschien zouden veel meer mensen dit moeten doen. Wie weet hoeveel levenskwaliteit er te winnen valt.
    Ik heb nog wat moeite met de nieuwe tijd. We zijn ook allebei snipverkouden, dat helpt niet echt. ;o(
    Ik hoop niet dat we het logeerpartijtje van zoon, schoondochter en Rafaella moeten afzeggen. We verheugen ons zo op hun komst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Lou zeg, eigenlijk verbazingwekkend dat hij nog 71 is geworden. Vandaag maar eens plaatjes draaien. En wat goed zeg dat gebroodbuik. Geniet van de storm om je huis, heerlijk (vooral als je er niet uit hoeft).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi toch,dat je dat boek tegenkwam. Een theorie over dat wat je al voelde.Loeit het om je huis? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schrijf je toch prettig. Alleen dat woord broodbuiken al! Een woord voor ingewijden tot wie ik me inmiddels reken. Maar het resultaat is nog prettiger, dat is gewoonweg fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen