dinsdag 22 oktober 2013

lentetijloos

Jaren terug kwam een vriend stomverbaasd bij me langs, hij had in oktober krokussen gezien. Toen ik hem uitlegde dat het een ander soort was, dat herfsttijloos heette is hij dit nooit vergeten.
Vandaag zou je denken dat de lente krokus door de zachte temperatuur alvast uitbundig is gaan bloeien.
Zonder jas de deur uit en mensen die op bankjes en terrasjes zitten te genieten, het is toch een kadootje?
Heerlijk een paar boodschapjes gedaan in de stad en langzaam gereden om zoveel mogelijk lol van het weer te hebben. Als het morgenochtend nog zo mooi is, ben ik richting bos, paddenstoelen kijken!

3 opmerkingen:

  1. Ik dacht ook eerst aan een verdwaalde crocus,toen ik ze zag op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Let op! Er is één groot verschil tussen de krokus en de herfsttijloos: de herfsttijloos is zeer giftig! Dus wees voorzichtig met die planten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind die herfststijlloos supermooi en de liedjes van Ozark Henry ook zeker de 2 laatste met Amaryllis Uyterlinde....Dankjewel voor het delen!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen