zaterdag 19 oktober 2013

Hebberige Zwijmel

Ken jij ze ook? Die vrouwen die altijd hoge eisen stellen aan van alles en nog wat; het duurste merk wasmachine kopen, een dubbeldeurs koelkast met ijsblokjesfunktie (terwijl ze met zijn tweeën zijn ), een nieuwe fiets terwijl de oude nog prima is, maar geen stuurcomputer heeft, steeds grote hoeveelheden kleding en schoenen kopen, omdat ze niets meer in de kast hebben hangen (welke van de 6?), die dure creme's en andere beautyprodukten kopen omdat de reclame zegt dat ze het toch waard zijn?

Meestal krijgen ze in alles hun zin, maar zijn ze altijd weer bezig met het volgende op hun verlanglijst en genieten nauwelijks van het net verworven item. Ik noem dat (in het nette) vrouwen met een gat, die hebben een leegte in hun ziel die nooit gevuld zal worden op deze manier.
Jammer voor ze, want tevredenheid geeft het grootste geluk, heb ik ervaren.

16 opmerkingen:

  1. Die aankoop geeft helaas maar eventjes instant-geluk. Ik vraag me wel eens af,hoe de economie zou draaien,als iedereen tevreden was. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke stem. Toepasselijk nummer. ;o)
    Ik begrijp ook helemaal niets van al die hebberigheid. Gelukkig heb ik daar nooit last van gehad. Helemaal happy met 3 keer niets.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Plezant jouw opmerking:
    "Ik noem dat (in het nette) vrouwen met een gat, die hebben een leegte in hun ziel die nooit gevuld zal worden op deze manier.

    Je kunt beide doen en gelukkig zijn!!!
    Het is toch geen schande om af en toe hebberig te zijn???
    Als je het saldo van je bankrekening maar in de gaten houdt.
    In deze wereld heeft de één nu eenmaal meer dan de ander.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben het met je eens albert y mara, een heel neerbuigende opmerking.

      Dit soort opmerkingen is vooral een egodingetje waardoor je je vooral zelf 'beter' gaat voelen.

      En voor dat je denkt dat ik ook 'een gat in mijn ziel heb', ;-) ik ben een overtuigd consuminderaar.

      Verwijderen
  4. Ja ik ken ze....en constateer altijd weer hoe schril het contrast dan met mij is...
    Ik heb t geld er niet voor maar al zou ik dat wel hebben dan nog zou ik het er niet aan besteden.
    Veelal zijn mensen met veel geld stukken leger in de ziel dan zij die de eindjes aan elkaar moeten knopen.
    En ik behoor dan toch het liefste toe aan de laatste categorie.


    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor armoede hoef je je niet te schamen. Maar voor rijkdom ook niet hoor!
      Het is niet zo dat gebrek aan geld een beter mens van je maakt. Dat zou ook heel raar zijn, vind je niet?
      Ik ken heel rijke mensen die lief en gul zijn. En mensen met minder in de knip, die vervelend, racistisch, oneerlijk of zelfs crimineel zijn.
      Dat komt omdat uiterlijkheden - zoals geld en andere bezittingen - niets zeggen over je ziel. Gelukkig maar!

      Pennie Wijs

      Verwijderen
  5. Mooie plaat en een bekend nummer ,prachtige stem.

    Vlasje je stukje daar zit zeker wat in....en als men eerlijk is zal men het ook wel toegeven...

    Ik ben geen kleding type of gefixeerd op wat een ander heeft moet ik ook hebben reclames doen mij niks. Maar.... ik heb een afwijking bij smartphones *gelukkig heb ik een verstandige weder helft dat wel * vooral omdat ik meer op de smartphone doe dan op de pc...en inderdaad als ik al mijn zinnen *buiten een smartphone* heb gezet dan ga ik er ook voor het hoeft niet eens duur te zijn maar inderdaad wat een ander opvult met chocolade ben ik als ik al in de winkel ben gevoelig voor iets te kopen wat ik niet eens nodig heb.

    Hebberig noem ik me niet....maar af en toe inderdaad een leegte opvullen ;-)

    Ik heb trouwens een gruwelijke hekel aan mensen zoals Misses Boquet/Bucket, die pronken de hele dag door hoe duur iets wel niet was, of dat ze dit of dat hebben en het elke keer weer benadrukken, ik noem dat ook een geestelijke leegte, hetzelfde voor mensen die de hele dag lopen te poetsen dus daarom goed stukje en muziek prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

      Verwijderen
  7. Een heerlijk oud nummer .Ooit heb ik een korte tijd gedacht dat vooral veel dure parfums en luxe cosmetica mij gelukkig konden maken ,hoe stom kan een mens zijn pfff.Nee ik geniet nu lekker van de kleine mooie dingen ,vooral van de natuur
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, ik word toch echt wel hartstikke blij van dingen kopen of leuke activiteiten ondernemen. Mijn inkomen is flink omlaag gegegaan en ik word er stik chagrijnig van!
    Natuurlijk kun je van teveel verveeld raken, maar daar tussen zit nog een heleboel ruimte. Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk nummer! Ik geniet van de kleine dingen. Omdat ik weet dat grote dingen je echt niet gelukkig maken. Maar wijsheid komt met de jaren.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hebben om het hebben noemen wij dat hier.Eigenlijk moet je mij naar de winkel slepen en daarnaast doe ik zo lang met mijn spullen dat ze geleidelijk aan weer in de mode komen.

    Lekker geluisterd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb zo'n collega gehad. Die aimde ook heel bewust op de man met de duurste auto op het parkeertterrein van het bedrijvenpand en de best betaalde baan. Tijdens lunchpauze pikte ze altijd de beste stukken van het fruit, de mooiste kaasjes en uiteraard vond ze dat ze altijd recht had op de lekkerste dingen. Als eerste.
    Al snel is ze bij deze heer in zijn grachtenpand ingetrokken en zo snel mogelijk getrouwd. Tijdens een pensioenbijeenkomst moest ze opmerken hoe het ging als je echtgenoot 'toevallig' buitensporig veel verdiende??
    Ook zij viel op door bijna met het merkje aan de buitenkant van haar kleding te lopen en natuurlijk moest ze altijd even laten weten hoeveel ze ervoor betaald had. Zeker niet in de uitverkoop.
    En elke dag in een ander setje. Van top tot teen.
    Jammer dat haar mindsetje wat minder meedeed. Zelden iemand zo chagerijnig en verveeld zien kijken als haar. En achterdochtig en afgunstig zien zijn.
    Natuurlijk verhuisden ze naar Het Gooi. En moesten wij allemaal horen hoe duur haar (altijd haar nooit hun) huis was en wat hun (niet zijn) huis op de gracht had opgebracht, en hun bootje....
    En wat erg zeg dat hun schoonmaakster haar kinderen in haar thuisland zo weinig kon zien. Errug...Maar wel zeuren over diezelfde schoonmaakster die ze zwart erg weinig betaalde.
    Deze dame had het zeer hoog in haar bol en net als Lola kreeg ze het ook nog allemaal. Spullen dan. En zogenaamde carriere-moves. Wel over de rug van anderen, maar Ja...Whatever Lola wants...Lola gets.

    Goh..dat soort mensen bestaat echt. Weinig empathisch, geheel op zichzelf gericht.

    En als ik heel eerlijk ben; natuurlijk zou ik heel graag eens een uurtje Lola willen zijn. Met mijn gemanicuurde vingertje wijzen en gewoon krijgen wat ik me maar in mijn hoofdje bedacht nu weer eens te willen hebben.

    En hoop ik dat ik na dat uurtje er voor heel lang genoeg van heb en me weer focus op zijn, niet op hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi nummer, heerlijke stem. En dat hebberige herken ik zo af en toe ook wel van mezelf, maar in het nette (vind ik zelf); ik koop graag katoenen tricot pyjama's als ik die tegenkom. Heerlijk vind ik dat; een stapeltje vers gewassen pyjama's in mijn kast, zelfs als ik ze niet allemaal tegelijk kan dragen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nee, gelukkig ken ik dat soort vrouwen niet!

    BeantwoordenVerwijderen