zaterdag 28 september 2013

Zwoele zwijmel

Een naar mijn mening onderschat bandje is The Troggs. Ze hebben een paar enorme hits gehad, maar al hun werk is goed. Wat ze vooral goed troffen was de onderhuidse spanning van tieners op het liefdespad en vooral als er seks in de lucht hangt. Zanger Reg Presley , die in februari van dit jaar overleed, had dat helemaal in zijn stem zitten, de testosteron vliegt je om de oren.

Ik denk dat ouders van meiden toen heel wat angsten hebben gehad als dit soort jongens in de buurt van hun lieve dochter kwam. Maar die meisjes waren ook niet zo onschuldig, vaak.  Enfin, tienerzwangerschappen waren van alle tijden en pas toen de pil volop werd voorgeschreven, kon een meisje pas goed  zelf voorzorgen nemen.

11 opmerkingen:

  1. Lekker ondeugend. Ja, lang leve de pil. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk :-D ik denk idd dat ouders wel wat angsten hebben gehad ;-)
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige muziek! Ik kan er wel van genieten.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze muziek is totaal aan mij voorbij gegaan indertijd.De schipper noemt jaren 60 en vooral jaren 70 de bakermat van de muziek,kent ook alles.

    Denk dat ouders minder veranderd zijn dan de muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En zeker ouders die zelf "moesten"trouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moest niet trouwen hoor hahaha maar ik sta ook doodsangsten uit, met al die jongens die nu al(ze is 12 zeg) hun hoofden omdraaien en verlekkerd kijken....grrrrr afblijven!

    Snap nu ook wel dat mijn ouders zo beschermend waren....ik was nml een moetje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The Troggs,
    Heerlijke muziek ....tja en zelfs nu met de pil doen sommige toch wat ze willen....en dan is het pruilen en huilen !

    Fijn weekend liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk even terug in de tijd.De pil mooi niet!! mocht niet van mijn Ma Tssss.Mijn Dochter was 15 toen ik met haar naar de huisarts ging voor de pil.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een super goeie groep! Ik was fan hoor!
    En ja... ze maakten veel los bij de meisjes, ook bij mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik denk dat iedere generatie moeders (ook vaders) wel angsten heeft om die activiteiten van hun dochters.... evenals dat elke generatie ook muziek heeft die erbij hoort.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen