zaterdag 7 september 2013

zondagse parade zwijmel

In mijn tienerjaren was het voor veel jeugdigen een weerkerend ritueel om op zondagmiddag naar de verder stille winkelstratente gaan en daar quasi ongeinteresseerd met je vriendinnen een beetje heen en weer te wandelen. De jongens stonden aan de andere kant van de straat, zogenaamd hun brommers te showen aan elkaar. In werkelijkheid was het natuurlijk gewoon een soort jongens en meiden keuring. De grietjes kozen een toptien van jongens en de knullen gaven de ladies een cijfer. Soms werd een vriend of vriendin gecharterd om als een postiljon d' amour te fungeren om een briefje of boodschap aan een uitverkorene te geven, verder bleef het bij kijken en dromen.Het was een tijd van veel dromen en nog weinig durven.Dit liedje doet me daar aan denken.








9 opmerkingen:

  1. Leuke herinnering. Ja, er werd wat afgesnuffeld.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, dat paraderen op zondag door de verder lege winkelstraten komt mij bekend voor. En als je een jongen wilde mijden kon je altijd nog in de etalage gaan kijken.
    Mooie muziekkeuze. Ik was destijds een beetje verliefd op die zanger.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ;-) ja ....ons dorp kende geen winkelstraten maar het bushokje bij de lagere school was DE plek,

    Leuke herinneringen...

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt ouderwets en dorps hoe de contacten tot stand kwamen tussen de jeugd in die tijd. Dat hoofdstuk heb ik overgeslagen ;-).
    Je muziekkeus vandaag is TOP. Grtz Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat leuk om weer te horen! En je verhaal is heel herkenbaar, ik heb ook heel wat afgewandeld ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om deze muziek weer te horen en het verhaal is zo herkenbaar.Jammer dat Mara dit overgeslagen heeft want het was toch best wel erg leuk .En trouwens niets Dorps !!ik woon in de Stad!!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken het nummer vooral van de grote hit die de Dolly Dots ermee hadden. Eind jaren 70, begin 80 geloof ik.
    Toen vond ik jongens nog niet zo heel boeiend.

    Wel leuk om te lezen hoe dat ging.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Vlasje, wij hadden dat bij de sporthal en na onze verhuizing in het jeugdhuis.....leuk haalt gelijk leuke dingen naar boven.

      Fijn weekend liefs Laura

      Verwijderen