zaterdag 21 september 2013

Zoete zwijmel op zaterdag

Donovan kwam ik nog niet tegen in het overzicht van alle artiesten die aan bod kwamen in Zwijmelen. Dat is natuurlijk een verzuim, want deze lieve bloemenjongen verdient het zeker er in voor te komen.
Vooral in het begin was het echt een lieve zanger, met een jong koppie en dito stem, die vooral over mooie en lieve meisjes schreef. Later werd het protest en flowerpower, maar het lieve bleef.
Als zo'n jongen een ballade onder je slaapkamerraam had gezongen, hadden de meeste ouders vertederd meegeluisterd, nietwaar? Heel wat anders dan Johnnie Rotten, Mick Jagger of Iggy Pop.

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk nummer. Mijn neef en petekind is naar hem vernoemd. Hij werd geboren in de zomer van 1981 en scheelt maar 7 weken met onze jongste zoon.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou inderdaad, je hebt helemaal gelijk.

    fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja wat leuk...dit nummer kon ook nog niet dus weer iets nieuws erbij :-D

    Fijn weekend liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijk nummer ,en ja hij klinkt zo lief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt helemaal gelijk. Hoe kon Donovan tot nu toe ontbreken? Ik was een fan van hem en ik snap ook niet dat ik hem nog niet genoemd had. Zoals je zegt, een lieve jongen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige keuze! Ik kende dit nummer niet. Heerlijk nummer.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke muziekkeus deze week. Toen jij èn wij nog jong waren. Ondanks dat het al na 00.00 uur is, het nummer toch lekker luid gedraaid in ons appartement. We zijn een uur geleden teruggekomen uit Cordoba, vandaar nu pas een reactie. Heerlijk om weer thuis te zijn aan de Middellandse Zee waar de zomer doorgaat.
    Liefs en groetjes van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaaaa Donovan...die ken ik ook ja....behoorde ook tot het tokkelrepertoir van mijn vader :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach ja Donovan,hoe kunnen we die toch vergeten zijn in zwijmelen.Echt ook van die tijd de mondharmonica.Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje natuurlijk Donovan! Hoe kan die nog niet voorbij zijn gekomen. Heerlijk gezwijmeld hoor, echt jeugdsentiment!

    BeantwoordenVerwijderen