zondag 22 september 2013

Zee

Gisteren deed ik boodschappen op de markt in een dreuzel motregentje. Echt erg nat werd je er niet van, maar de luchten waren imposant in vele (!) tinten grijs. Toch verlangde ik opeens naar de zee en zette op de terugweg koers naar de dijk. Prachtig, een rustige zee, hoog water, en die wolkenluchten waren overweldigend mooi. De rust die er van uitstraalt werkte meteen. Het geluid van golven, af en toe een vogel, wat wind en dan die geur van zeewier, zout en zeeleven. Ik kwam geheel relaxed thuis daarna en nauwelijks nat.
Thuis zette ik op de pc meteen een tien  uur durende clip met oceaangeluiden op van YouTube en genoot zo verder van deze ervaring. Het hoeft niet altijd muziek te zijn.
Er komt steeds meer rust en ruimte in mijn hoofd en dat voelt heel prettig.

6 opmerkingen:

  1. Ik moest na een halve minuut al naar de wc. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn,dat je dan ook je plannen kunt veranderen en naar zee gaat. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar, heel herkenbaar. Ik wil terug naar de kust... dat zing ik nog wel eens als ik in NL ben en de zee nog niet gezien, geroken en gehoord heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och ik ga het ook even opzetten. Zou het ook helpen voor dweilen?

    BeantwoordenVerwijderen