maandag 2 september 2013

Updates

Dag 5 van de ontruiming van het plofpand. De afzettingen zijn teruggebracht en er is een groot schuttingachtig hekwerk op het kruispunt nabij de woning geplaatst. Minder verstoring van het verkeer, maar de werkzaamheden gaan door.
Hier nu meer dan 6 weken Broodbuik etenswijze. Het afvallen gaat langzaam ( nu 6 kilo!!) door en het herstel van energie ook. Voel me een ander mens. Ben jaren verjongd (zoals onze zuiderburen zouden zeggen) en heb nog geen genoeg van de voedingsmogelijkheden die er hierbij zijn. Koolhydraat-rijke dingen stoten me eerder af dan dat ze me aantrekken en honger en trekgevoel zijn me vreemd. Het voelt als een bevrijding, veel meer dan een beperking doordat ik nu etenswaren "moet" mijden.
Deze manier van eten was de sleutel die  perfect in mijn slot paste, hoeveel meer motivatie heeft een mens nodig?
Verder gaat alles zijn gangetje hier. Klusjes in en om huis. Af en toe een rit op de scoot, wat meer beweging, meer aktieve uren in de dag.
Als de katten spinnen, doe ik van harte mee.

6 opmerkingen:

  1. Die klusjes gaan je zeker ook gemakkelijker af? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn hoor! Van de week had ik mijn 1e gesprek bij de voedingstherapeute, dat gaat een heel traject worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat eet je zoal?
    Zou die stap eigenlijk ook moeten maken maar ik zie er als pasta en broodverslaafde zoooooo!!!! tegenop.

    groet linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lees mijn eerdere posts en kijk op internet (en diverse blogs) voor inspiratie. Als je er zo tegenop ziet ben je er misschien juist hard aan toe en vertrouw mij; je koolhydratentrek verdwijnt als sneeuw voor de zon. Maar het is geen dieet om even mee af te vallen, maar een levenswijze die je je moet aanleren. Val je terug, dan krijg je je klachten vaak versterkt terug. Lees het boek Broodbuik.
      Succes.

      Verwijderen
  4. Na een paar dagen off line ben ik weer terug en jemig Vlasje wat een verhaal over buurvrouw Johanna. Wat ontzettend heerlijk dat het zo goed gaat met je na invoeren nieuwe voedingspatroon. Wanneer begin jij aan het schrijven van een boek :)

    BeantwoordenVerwijderen