donderdag 26 september 2013

Up and down

Goed; de band van de scoot is vanmorgen gerepareerd en ik kon dus naar de bieb en de bioboodschappen ophalen.
Niet goed; alsnog is mijn bezwaarschrift tegen de vermindering van de zorguren op een technische redenatie afgewezen. Ik snap iets heel erg niet; de overheid heeft de bezuiniging op de gemeentebudgetten voor de zorg teruggedraaid, maar kennelijk blijven de herindicaties (gebaseerd op lagere budgetten) gewoon doorlopen. Ben ik nu gek of niet; er verandert niks aan de centen toch moet ik inleveren en de dames van de thuiszorg krijgen nu 8 euro per uur ipv 10 euro. Waar gaat dat geld dan heen???
Moet hier nog even stevig over nadenken en bijlezen, want naar mijn gevoel gaat er iets helemaal scheef. Of ik aktie kan en wil nemen is me nog niet duidelijk. Wat heeft dit met participatie te maken? Ben ik zo dom dat ik het echt niet vat?


6 opmerkingen:

  1. Getver, wat een gedoe! Waarom zouden ze het ook begrijpelijk maken, dat kost ze alleen maar geld aan mensen die voor hun recht opkomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou 'k vat het ook niet... en 'k weiger mezelf dom te verklaren. Wat 'k er wel van begrijp is dat er, onder 't mom van bezuinigen, heule vreemde dingen gebeuren.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt als broekzak/vestzak en dan ook nog een broekzak met een gat erin...Klinkt ook als een AH die korting geeft op eerst verhoogde prijzen...nu in de bonus...(alleen wel 10 duurder)...Klinkt ook alsof men denkt dat de meeste mensen al blij zijn dat ze nog hulp krijgen en de kleine lettertjes niet lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een tegenvaller! Zou je misschien eens juridische raad moeten vragen? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Irritant!!! Maar het is goed voor 'de industrie' dat de client er geen pokke van begrijpt... succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen