vrijdag 20 september 2013

Tomaten en andere oogst.

Er hing één piepklein appeltje te blozen aan mijn kleine boompje. Heb hem maar geoogst voordat storm of veelpotig geteisem er eerder mee vandoor zouden gaan. Ook de tomatenplanten heb ik van hun oogst ontdaan. Er waren nog maar twee rijpe vruchten aangekomen, de rest bleef groen en het lijkt me wel erg optimistisch om te denken dat het buiten nog zal rijpen. De trosjes eraf geknipt en die liggen nu in huis te wachten op kleur.
Geen grote oogst, maar het slecvhte koude voorjhaar heeft hierin een paert gespeeld en het feit dat ik weinig aandacht aan de planten heb gegeven ook.
Volgend jaar toch maar meer water geven, bemesten en  tijdig verpotten.
Ach het is meer leuk dan dat het profijtelijk hoeft te zijn.

2 opmerkingen:

  1. Misschien met een mooie week nog wat gekleurde tomaatjes?Hier ga ik straks mijn eerste trosje druiven eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben een massale tomatenoogst gehad : ik heb kilo's in de diepvriezer gestoken, kilo's uitgedeeld en we hebben voorbije weken heel veel tomaten gegeten. Ik heb de tomatenplanten zelden water gegeven, niet bemest maar wel tijdig 'geluisd'. Van elke tomatensoort heb ik nu al zaadjes uit mijn oogst van dit jaar opzij gehouden en gedroogd zodat ik volgend jaar geen tomatenzaad moet kopen. Idem voor courgettes en stokbonen (ook heel grote oogst)liesbet

    BeantwoordenVerwijderen