woensdag 25 september 2013

Streep

De bieb stond op het programma, de bioboodschappen en nog wat rondneuzen in de stad...
Dat kan ik even op mijn buik schrijven, want mijn scoot stond met een lekke band in de garage.
Snotver! Alhoewel, het is de eerste keer in al die jaren dat het mij gebeurt. Niet mopperen dus.
Meteen het Servicecentrum gebeld en hopelijk vandaag, of anders morgen komt er een monteur.
Tja, ik woon vlakbij het uitgaanscentrum en ook mijn steeg heeft nog wel eens last van glasscherven, anders direct daar buiten wel, dus geen wonder dat je het een keer oploopt.
Het voelt wel als een streep door de rekening, alhoewel er natuurlijk geen man overboord is. Alles kan best wachten en dan wordt vandaag maar een huisdagje met klusjes links en rechts.
Maar moet nog even resetten, want het is een wekelijkse routine op woensdagochtend bioboodschappen halen en ik hou wel van ritmes. Gelukkig ben ik niet zo autistisch  dat ik dan volledig van slag ben, maar het voelt wel vreemd.
Er schuilt wel een beetje een Asperger in me, want ben erg gesteld op regelmaat en ritme en vaste rituelen. Ach wie is er wel zonder vreemde trekjes?
Dan maar verder met opruimdingen, toch ook heel nuttig en louterend!.




8 opmerkingen:

  1. Zo heeft iedereen zijn eigen stukje autisme. Jij hebt die van jou vandaag ontdekt. :-)
    Fijne dag, maak er wat moois van!

    WG

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien voelt het vanmiddag als een onverwacht dagje vakantie. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar. Ik hou ook van regelmaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook hier verloopt de invulling van de dag anders dan verwacht. Van spontane wendingen die vaak met leuke ontmoetingen te maken hebben, kan ik zeer genieten en jij volgens mij ook. Maar van zaken die buiten je macht liggen, dingen die dienst weigeren of afspraken die gewoonweg niet worden nagekomen.. daar knappen we een beetje op af. Beetje Asperger? Zo heb ik het nog nooit bekeken. Maar ik zie in mezelf wel een control freak.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. autistisch, Asperger, vreemde trekjes? Voor mij, iemand met Asperger, niet leuk als er zo over geschreven wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Greet, er staat wat er staat en dat is niet denigrerend, maar juist de constatering, dat vrijwel iedereen, ik niet in het minst, trekjes heeft die in een of ander spectrum ook thuishoren. Er lopen meer mensen rond zonder die diagnose, die ze eigenlijk wel zouden krijgen na grondig onderzoek, dan zg "normale"mensen, een fenomeen waarin ik niet zo erg geloof trouwens. Ian Dury koos ik juist omdat hij, net als ik poliopatient, het op de hak neemt hoe er naar hem wordt gekeken. Dat vind ik juist krachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vlasje, waar ik mij in eerste instantie vreselijk aan ergerde, was het gebruik van het woord Asperger. Iemand ís niet een Asperger, iemand hééft Asperger. Iemand met Asperger is meer dan alleen de Asperger. Tegen iemand die kanker heeft, zeg je toch zeker ook niet kankerd. Verder is het niet aardig om een aandoening van een andere te gebruiken om je punt te maken. Zeker niet als die aandoening omschreven wordt in bewoordingen als: vreemde trekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het spijt me als je je daaraan ergert, ik ben bepaald niet iemand die moeite heeft met mensen die anderws dan anderen zijn, vreemde trekjes is eerder zoals het door de buitenwereld wordt beschouwd dan door mij. Ja ik ben geen diabeet, kankerpatient, bipolair, etc, maar heb het. Maar dat stoort mij niet, het is net zoiets als blonde, krullenkop of linkse rakker voor mij; een stukje van mij, niet het geheel, maar dat geheel ziet vrijwel niemand.
    Ach, het is misschien geen fijngevoelige manier van schrijven, maar dat heeft eerder te maken met zelfspot dan met anderen neerzetten als raar of minder of wat dan ook. Even goede vrienden hoor, van mijn kant!

    BeantwoordenVerwijderen