zondag 29 september 2013

Slecht gesternte?

Het lijkt geen toeval meer; pech achtervolgt me op het moment.
Afwijzing van het bezwaar op de zorgurenvermindering. Het teruggaan van 2 naar 1 ochtend is al na volgend weekend aan de hand. De energierekening kwam binnen en was, zoals te verwachten na het koude lange voorjaar, hoog, dus bijbetalen. De scoot had voor het eerst een lekke band en nu is ook de accu van dit apparaat ingestort.
De scoot heb ik anderhalf jaar, maar was niet nieuw toen ik hem toegewezen kreeg. Het is een fijn model, stevig en stabiel, maar er zaten wel een paar  mankementjes aan en nu is ook de accu aan het einde van zijn leven. Jammer, mooi zonnig weer, al is het erg winderig. Een lekkere rit had wel op het programma gestaan. Morgenmiddag komt de monteur (gelukkig is reparatie en onderhoud niet voor eigen rekening) en hoop ik dat ik weer onbezorgd kan karren.
De energierekening kan worden bekostigd uit een teruggave van de waterjaarrekening en een aantal gedeclareerde posten bij het ziekenfonds, dus ook geen man overboord (nooit trouwens, want anders kan de buffer worden aangesproken). De schade valt uiteindelijk  wel mee allemaal.
Omdat ik volgend jaar mijn AOW ga krijgen (nee geen aanvullende pensioenen die substantieel iets toevoegen, hooguit tientjes per jaar) ga ik zowel voor- als achteruit in inkomen. Het zal wel ongeveer quitte spelen, al kan er nog wel onaangenaams uit de bezuinigingsrondes voort komen. Druk maak ik me n iet. Leef al zolang op het minimum dat het geen ingrijpend verschil in leefpatroon zal opleveren. Een beetje inschikken hier of daar lukt me ook nog wel.
Ik had alleen graag zonder problemen van deze nazomer willen genieten, leuke ritjes, herfstgeuren, paddestoelen, bessen etc.

5 opmerkingen:

  1. Ik hoop voor je,dat het nog lekker weer is,als je scoot gemaakt is. Dan kun je alsnog je plannetjes uitvoeren. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig hebben we nog wat zonnige dagen tegoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Vlasje,

    Wat jammer dat je het toch met een ochtend minder thuiszorg moet doen. Je hebt je er zo voor ingezet....
    Hopen dat de monteur snel klaar is en je alsnog een fijne rit kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou was 't vandaag wel heul erg koud geweest voor een scootrit, ondanks het zonnetje. 'k Plukte vanochtend rozenbottels en had na drie kwartier zo'n anderhalve kilo én ijskoude handen, brr.
    Wat gaat jouw thuiszorg ineens snel veranderen, da's andersom toch niet en dat heeft ook nog niet met de overgang van rijk naar gemeente van doen, hou vinger aan de pols, meis
    sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een nare berichten. Heel jammer dat je achteruitgaat in de zorg. Als je in de buurt woonde, kwam ik een ochtendje helpen! Ik hoop dat het met de scoot snel weer goed komt. Ik heb wel erg genoten van het liedje! Leuk.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen