maandag 16 september 2013

Reflectie

Het weer nodigt niet tot buiten zijn, helemaal niet erg, want binnen is het (nu al met de kachel laag) koesterend in geborgenheid. Een sfeer die juist uitnodigt tot inkeer en dingen op een rijtje zetten.
Ik heb het gevoel dat ik door een periode van veranderingen ga, een nieuwe fase in mijn leven breekt aan.

Het veranderde eetpatroon met alle positieve gevolgen voor gezondheid en energie is een goede aanleiding om ook de geestelijke mens weer even met de neus de goede kant op te zetten.
Veel stilte in huis en rustig met opruim-activiteiten bezig zijn geeft al ruimte in hoofd en hart.

Het gebeuren met de vriend die een andere richting inslaat in zijn leven en ik die mijn eigen weg zonder hem vervolg is een ander keerpunt. Je kunt een vriendschap en vroegere relatie niet zomaar afsluiten na meer dan 35 jaar. Natuurlijk is er rouw en volop herinneringen die vragen om een rustig plekje in mijn geest en hart en dat ook verdienen. Er zijn vele leuke en goede tijden geweest, maar ik kies ervoor niet meegesleept  te worden in de destructieve keuzes die hij maakt en daarom moet ik afstand nemen, er zit niet veel anders op. Het gevoel van mededogen en vriendschap dat ik nog voel kan niet waardig voortbestaan in contacten met hem zoals het er nu voorstaat. Hij kan daar niet meer op anticiperen en daardoor ruïneert hij alle positiviteit tussen ons.Ik moet aanvaarden dat dit gebeurt.

Genoeg om over na te denken en door te voelen hoe mijn leven er nu voor staat en daar goede omgangsmethoden voor te onderzoeken. Nieuwe modus, dicht bij mijzelf terugkeren waar ik weggedwaald was en aarden in mijn huidige bestaan. Veel positiefs, veel meer energie en fitheid, en daardoor meer mogelijkheden. Dit is nog lang niet klaar heb ik het gevoel en ik moet de oude rafelige veren afschudden om het nieuwe dons de kans te geven om tot een glanzend verenpak uit te groeien.
Geknotte vleugels mogen weer aangroeien en langzaam proberen of vliegen weer mogelijk is.
Het vergt aanpassingen, vooral ook geestelijk, om te weten dat er weer mogelijkheden zijn die eerder in de bak afgeschreven lagen.

Ik geef mezelf tijd en ruimte om mijn leven weer te omarmen.

5 opmerkingen:

  1. Je hebt het prachtig verwoord. Succes dame.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ademt je blog en waarschijnlijk ook je kachel-warme kamer een mooie rust. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat klinkt dat mooi. Het voelt bijna herfstachtig aan. De herfst is echt zo'n seizoen van stilte en naar binnen gekeerd zijn, van reflectie, dus het past perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms is het ook een daad van vriendschap. Loslaten.

    Lijk me een krachtig gevoel de weg terug naar jezelf en een heldere kijk.

    Enne is de container al binnen? goed zeg dat het lopend lukt!

    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen