woensdag 11 september 2013

Paleosucces!

Vanmorgen naar de controleafspraak van de diabetesverpleegkundige geweest, die verbaasd was over mijn bloedsuikers, was nog nooit zo mooi geweest!
Inderdaad 7,5 kilo afgevallen en ook de neuropathie aan mijn voeten begint weg te trekken (waar ik eerst voor 80% niets voelde, voel ik nu 20% niet). Ze wilde alles van het Broodbuik/paleo gebeuren horen, heeft alles opgeschreven en zou meteen via internet en lektuur zich verder gaan informeren want was onder de indruk van de feiten.
Leuk, toch, en echt geen placebo-effect of zo.
Daarna de bioboodschappen opgehaald en kwam vriend G tegen die op een kop thee op een terrasje in de zon trakteerde.
Mijn dag kan niet meer stuk, natuurlijk, al trekt de zon nu weer weg en wachten de gewone levensroutines weer op me.
Ook wat betreft de zorguren lijkt er goed nieuws in het vat te zitten nu de bezuinigingen op de gemeentebudgetten zijn ingetrokken, wegens wettelijk niet verenigbaar met de zorgplicht voor diezelfde gemeentes. Hoewel ik officieel nog niets heb gehoord van een verandering van de indicatie die ik aangevochten had op grotendeels dezelfde argumenten en  die toen door de gemeente-juriste in de grond werden geboord....., druppelen nu berichten door over mensen die wel hun oude uren lijken terug te krijgen. Ik ben benieuwd en optimistisch.
Het leven lacht  en schatert. 

10 opmerkingen:

  1. Fijn dat je HBA1c zo goed was....Mijn man is prediabeet en via de voeding slagen we er in om, tot nu toe, zijn bloedsuikerwaarden stabiel en goed te houden (laatste HBA1c 5.1) maar hij moet van de diëtiste wél koolhydraten eten verspreid over de dag (4,1,4,1,4,1)Ik reken bij elke maaltijd de koolhydraatwaarden uit, weeg alles van voeding af. Ik snap niet goed waarom bij het paleo eten net de koolhydraten geweerd worden en wij moeten ons van de diëtiste aan een bepaalde hoeveelheid kh houden....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ten eerste eet je wel koolhydraten maar niet uit granen of suiker. Wel uit fruit(ik eet 3-4 ons per dag) en groenten (vooral knolgroenten hebben veel carbohydrates). Zelf neem ik bij koolhydraatrijk voedsel altijd iets van noten/zaden/proteine om de snelle opname ervan te vertragen.
      Het gaat dus vooral om de soort koolhydraatbron.
      Ten tweede weten veel doktoren en dietistes niets van deze theorieen. Ze zijn wel van meer niet op de hoogte en grijpen daarom naar oude protocollen, die niet persé juist hoeven te zijn. De meesten propageren nog steeds Becel, terwijl daar veel voedingsdeskundigen zwaar op tegen zijn.
      Lees er maar meer over of het boek Broodbuik, dan wordt het duidelijker.
      Succes ermee!

      Verwijderen
  2. Wat lach ik graag met je mee. De zwaarheid die ruimschoots aanwezig is, vermindert langzaam aan, zo lijkt het wel. Het is je zo gegund.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bijzonder,dat de diabetesverpleegkundige openstond voor jouw paleo-verhaal. Ik ben benieuwd of je ooit hoort of ze het uit mag dragen richting andere clienten.En fijn van je waarden. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een geweldig resultaat binnen korte tijd!

    hoop niet dat ik ook zoveel af ga vallen 3kg max meer wil en kan ik niet missen.

    te gek voor woorden dat becel nog steeds aangeraden wordt door zgn deskundigen, becel wordt ook wel afgewerkte fabrieksolie genoemd.
    hier wordt er veel extra vierge olijfolie gebruikt, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wooow wat geweldig zeg! En super dat er zo naar je geluisterd wordt, je leest toch vaak dat als mensen zoiets als jouw verhaal vertellen, ze te horen krijgen dat dat nooit aan de voeding kan liggen.
    Echt zo blij voor jou dat je je zo goed voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben het meestal niet eens met de diëtisten en de "standaard voedingsadviezen".
    Blijkt maar weer dat dat niet voor niets is, fijn dat je je beter voelt en de waardes beter zijn.
    Een dietist/diabetesverpleegkundige kan niet om die waardes heen.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hartstikke goed dat je niet alleen afvalt maar ook dat een meetbaar resultaat als je bloedsuikers nu zo goed zijn. En misschien nog belangrijker: dat er naar je geluisterd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen