maandag 9 september 2013

Paleo portemonnee

Is paleo duur? Ja en nee. Groenten en fruit, noten en notenpasta's, vlees en vis zijn niet het goedkoopst, maar je hoeft de duurdere soorten niet in grote hoeveelheden te eten en afwisselen tussen duurdere en goedkopere soorten. Peulvruchten zijn niet duur en eieren kosten je de kop ook niet. Wat ronduit voordelig is, is het feit dat je zoveel spullen niet meer gebruikt; brood, koek, gebak, pasta's pizza, snoep, frisdranken, alcohol, ik heb het allemaal geschrapt en doordat ik niet veel tussendoortrek heb, snack ik nauwelijks. Een stukje fruit is dan meestal voldoende.   Een volkstuin is een enorm voordeel, of anders een goede boerenwinkel of een voordelig groenten/fruit abonnement, waar je dan ook echt ook alles van gebruikt. Kip hoeft niet alleen filet te zijn, pootjes en vleugels zijn ook goed te snavelen , maar ik neem wel bio, dat is dan weer duurder.
Ik heb nog niet gemerkt dat mijn financiën uit de pas lopen sinds ik paleo/tarwevrij eet.
Ik ben nu al bijna 7 kilo afgevallen, maar dat is niet mijn doel, meer een grote extra plus. De vooruitgang van mijn gezondheid, dat is de grote winst, gewichtsverlies is daarbij een bijkomend voordeel, dat op zichzelf ook al weer gezonder maakt.
Ik loop ruim tweemaal zo ver als voorheen, en ben dan ook nog niet eens uitgeteld moe.

7 opmerkingen:

  1. Eet je over een gehele dag genomen nu minder dan voorheen? En wat fijn van je energie.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat genieten voor je! Wie weet komt een wandeling in de natuur ook zo dichterbij...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu 1 week geen brood en pasta meer gegeten, er ligt wel een speltbroodje in de vriezer voor "noodgevallen". Het is nog wel een beetje zoeken naar lekkere alternatieven hoor.
    Jouw blog en dat van spaarcentje en valhallah hebben me erg geïnspireerd. Ik eet trouwens wel havermout, ik week dit minimaal 12 uur met wat citroen vanwege het fytinezuur.

    scharrelkippenbout uit de oven met oregano, knof, citroen en olijfolie is trouwens heel erg! lekker;-]]].

    7 kilo in 7 weken is best veel, was je een snoeper?
    wat heerlijk dat je zoveel meer energie hebt joh!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hierdoor gaat de kwaliteit van jouw leven enorm vooruit en ik kan me zo voorstellen dat je het zelf nog nauwelijks kunt geloven. Fantastisch hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch. Alleen maar positieve effecten dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. waauw!! Ik merk het ook dat wat je niet meer koopt de extra gezonde aankopen financieel opheft

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik voel me er ook heerlijk bij! Ik moet ook kilo's kwijt en dat gaat ook van een leien dakje. Maar wat ik ook erg prettig vind, is dat ik voor het eerst sinds tijden niet meer opsta met pijn in mijn handen!

    BeantwoordenVerwijderen