zondag 8 september 2013

Nabrander

Hoewel Johanna nu vast zit, haar pand leeg en dichtgetimmerd is en het verkeer weer normaal doorgang heeft, is er nog één probleem dat niet opgelost is. Johanna, hoewel een rare druif, was altijd wel een dierenliefhebster en voerde en verzorgde 11 katten, die deels zwervers zijn. Die zijn nu hun etensbron kwijt. Een vrouw die verderop woont, zet regelmatig wat voer neer, maar met de winter op komst, is dat niet ideaal. Gelukkig gaat de Dierenbescherming vanaf morgen een vangactie houden en dan kunnen de dieren via verzorging in het asiel en een doktersbezoek, herplaatst worden.
Wat er met het pand gaat gebeuren staat nog niet vast, de gemeente kan de ruimingskosten op Johanna verhalen en als ze dat doen is de dame meteen failliet en haar huis, dat niet veel meer waard is en vrijwel geheel herbouwd zou moeten worden om weer bruikbaar te zijn, wordt dan openbaar verkocht.
Johanna zelf kan een stevige straf verwachten, vooral omdat ze al eerder voor vergelijkbare feiten werd veroordeeld. Daarna zal ze geherhuisvest moeten worden of in het daklozencircuit terecht komen. Ik hoop dat ze dan wel psychologische hulp heeft gekregen en aanvaard, want anders blijft ze problemen veroorzaken.
Zielig? Tja, ik gun het niemand, maar sommige mensen zijn slecht te helpen omdat ze alles afwijzen. Johanna heeft willens en wetens het risico genomen voor zichzelf, omwonenden en de mensen die uiteindelijk haar huis hebben ontruimd, dan verspeel je ook wat rechten lijkt me.

6 opmerkingen:

  1. Als mensen zelf de problemen niet zien, kun je ze ook niet helpen. Zo werkt het voor Johanna ook en ik ben wel benieuwd of ze nu wel de problemen inziet. Ik kan het me niet voorstellen omdat ze het dit keer zo ver heeft laten komen.
    Misschien wordt ze wel opgenomen. Geen vrijwillige opname maar in bewaring stelling. Dat kan natuurlijk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat er hulp komt voor de katten. Het is de vraag of Johanna nog te helpen is. Hoe oud is ze eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gevaar voor de buurt is in ieder geval verdwenen. Helaas is Johanna misschien meer een gevaar voor haarzelfs. Dat is moeilijker om te verhelpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fijn dat er voor de katten wat geregeld word, maar alhoewel de kosten misschien in eerste instantie op johanna verhaald zullen worden ,betalen wij (de belastingbetalers) uiteindelijk toch de rekening, want ik denk dat de kosten voor de opruimactie, de hechtenis van johanna en daarna begeleiding e.d.niet door haar op te brengen zullen zijn. met als uiteindelijk resultaat waarschijnlijk niet een evenwicht mens die weer voor zich zelf kan zorgen zonder al te veel problemen. ik blijf me toch afvragen waarom het zover heeft moeten komen terwijl er in het verleden al duidelijk tekenen zijn geweest dat er hier iets fout ging,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig dat er voor de katten gezorgd gaat worden.
    Ik vraag me altijd af in hoeverre de daden van deze mevrouw werkelijk willens en wetens zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vervolg: Ik kan me voorstellen dat voor jou, als directe buur, de overlast groot is.

    BeantwoordenVerwijderen