dinsdag 24 september 2013

Johanna's echo

Er is een garagebox gevonden in een andere wijk van Den Helder waar opeens de Explosieven Opruimingsdienst en meerdere instanties een kijkje kwamen nemen. Er schijnt verband met Johanna, de bommendame, te zijn.... Inmiddels is alles weer vrijgegeven en de afzetting weggehaald. Het verbaast me niet, omdat er eigenlijk relatief weinig explosief materiaal in de woning is gevonden en Johanna vast een netwerk van kennissen heeft met dezelfde hobby.
Alle katten zijn inmiddels gevangen en krijgen via het asiel de kans op nieuwe huisvesting.
In mijn garage, waarvan ik de binnendeur meestal niet afsluit, slaapt sinds een poosje ook een kat. Ik vind zanderige  pootafdrukjes op de zitting van mijn scoot. Ach, het zit mij niet in de weg.
Mijn eigen katten hoor ik niet ruziën dus dan is er geen territoriumoorlog.
De buren zijn (weer) op vakantie, nu naar Turkije en aangezien de buurman met vervroegd pensioen is en een klusser is dat lekker rustig nu.
Vanmorgen de tent weer aan kant gemaakt, een verse verschoning van mijn bed gekregen van de hulp en ik ben steeds aan het rommelen met kleine klusjes. Heel bevredigend en zo langzamerhand raak ik in de herfststand. Een lekker peulvruchtensoepje pruttelt,  druiven en laatste pruimen vullen de fruitmand en de bieb wordt morgen weer bezocht voor een verse boekenvoorraad, heerlijk. 

2 opmerkingen:

  1. Straks heb je een overwinteraar in je garage.Geniet van je herfst,ik veegde zweet van het voorhoofd. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen