zaterdag 10 augustus 2013

Zwijmelen met fluit

Toen ik Jethro Tull voor het eerst op tv zag, was ik betoverd. Vreemde snuiters, betoverende muziek. Vooral zanger en fluitist Ian Anderson maakte grote indruk op me. Hij hupte als een ooievaar op één been over het podium en die fluit was helemaal vreemd in de pop van die jaren. Maar er ging iets van magie van uit, en die voel ik nog steeds als ik het hoor. Echte hippiemuziek, hoewel Ian fel tegen enige vorm van drugs was, dat volgden zijn fans vaak niet bepaald op.
De band bestaat nog (in wisselende samenstelling) en tourt nog regelmatig. Ian Anderson heeft ook soloalbums gemaakt en  staat nog geregeld op één been te fluiten.

9 opmerkingen:

  1. Ha ha, ik las "zwijmelen met fruit" en vroeg me af wanneer dat fruit nou eindelijk ter sprake zou komen. Suffe ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This is not my cup of tea. Evengoed bedankt voor het plaatsen. Er zijn vast zwijmelaars die hiervan genieten.
    Ik wens je een heerlijk weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik draai hier thuis regelmatig hun "best of" album. Heerlijk!! Bij mij is "locomotiv breath" mijn favoriet, al vind ik alle nummers op de CD mooi! Leuk om een mede-fan te treffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fluit in rock 'n roll, ik vind Focus wel cool en heb ze ooit op Kaderock gezien. Gasten van een jaar of 16 al moshpittend los aan het gaan op Hocus Pocus....zo gaaf. De Foo Fighters deden er ooit een cover van op Pinkpop! :)

    Jethro Tull heeft jaren lang wel een bijsmaak gehad....Metallicafans hebben het niet zo op de band omdat ze toen een award voor de neus van Metallica wegpikten terwijl veel mensen het er over eens waren dat zij het verdienden en niet JT. Maar vandaag de dag kan het me eigenlijk niet meer boeien. Awards die iets over de kwaliteit van een band zeggen....as if. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het spijt me maar dit kan mij niet bekoren.... gelukkig mogen smaken verschillen en vind ik het fijn dat er muziek is die jou positief kan raken, dat gun je immers iedereen?!

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik sluit mij bij Marja en Melody aan. Niet echt mijn muziek. Maar gelukkig hebben wij allemaal een andere smaak. Het zou anders een beetje saai worden, hè?

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi nummer Vlasbekje. Zelf ben ik fan van Lou Reed o.a Perfect day, Led Zepplin o.a Stairway to heaven, The Doors o.a Riders on the storm, John Fogerty. Ook het nummer Silent Lucidity van Queensryche vind ik erg mooi.

    groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Vlasje, het is aoart maar wel prettig apart niet dat ik er een hele avond mee zou vullen maar op zijn tijd best mooi.

    Fijne zondag groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kom nog even langs voor morgen de volgende Zwijmelen alweer is gepubliceerd...
    Het zegt me eigenlijk niet veel deze muziek! Beetje vreemd eigenlijk, ik kan het me ook niet herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen