vrijdag 2 augustus 2013

Verlossing

Vandaag was het weer behoorlijk heet, zelfs in het Noorden, hier dus. Wij zijn ook niet zoveel gewend, dus puffen we net zo hard bij 27 graden als de rest van het land bij 32. Vanmiddag, na het schoonmaakochtendje, meteen de scoot gepakt om naar de dijk te tuffen. Op het noorddeel was het warm, maar richting Huisduinen, als je wat meer naar het westen afbuigt, was het windje lekker verkoelend. Het was ook druk met bootje, vissers, fietsers, zonners en bakkers. Ik zag huiden van zwartig bruin tot felrood en af en toe wat melkflesserigs er tussen. Veel mensen zullen hun lakens vannacht als grof schuurpapier ervaren, ben ik bang. In het westen kwamen  al paddenstoelwolken in zicht en nu is het hier bewolkt. De temperatuur loopt op, en het voelt broeierig aan. Je kunt er echt van op aan dat er behoorlijk wat gedonder gaat komen, maar dat luidt meteen een daling van temperatuur in die mij heel wat prettiger zal aanvoelen.
Ach in huis is het best wel uit te houden met ventiltoren aan en  koude drankjes bij de hand, maar ik wil graag weer wat in de tuin doen, maar dan is een mildere warmte aan te bevelen.
Morgen lekker afgekoeld? 


7 opmerkingen:

  1. Hier is nog geen drup gevallen. Maar de donkere lucht en wind maakt het buiten aangenaam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is het 35 graden momenteel. Geen weer om buiten te zijn. En geloof me, 35 graden is heeeeeeeel wat onaangenamer dan 27, ook al ben je (en wij hier ook) dat niet gewend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier 36 graden en eindelijk bewolkt, maar we krijgen geen druppel regen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zal het hier op 10 minuten van de kust zijn...ik denk wel 30 gr aangezien het binnen al 27gr is. Er vielen net enkele druppels maar op de buienradar zag ik al dat de flinke buien langs de kustlijn scheren. De grote klapper zal wel weer vanavond laat of vannacht komen...niet handig voor bange kleuters!
    Ik heb vorig jaar een week door Berlijn gescharreld met gezin bij een graad of 35. Dat waren we toe wel goed zat aangezien die warmte droger aanvoelt dan hier. Desalniettemin wel een leuke vakantie geweest hoor. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier zag het rond een uur of 4 best wel donker en het begon te waaien, maar nu is het weer zonnig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En of ik hoop dat het morgen lekker is afgekoeld... dit is teveel van het goede. Fijn weekend, lief Vlasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was heel erg warm. Het merendeal van de dag binnen gezeten. Er is geen druppel gevallen. Nog steeds niet. Morgen naar een verjaardag. Een beetje koelte zou wel fijn zijn.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen