dinsdag 20 augustus 2013

Rouw

Afscheid nemen van iemand waar je nog steeds om geeft is niet makkelijk. Het voelt als een definitief einde aan een tijdperk.
Met sommige mensen leef je een hele tijd gelijk op, totdat ze wegvallen om welke reden dan ook. Dat kan pijn doen.
Omdat ik weet dat het niet goed zal aflopen met de vriend van wie ik nu afstand neem, is het een echt rouwproces waar ik me in bevind. Het is net zo onherroepelijk als de dood, en of hij er nog is, of niet, hij is niet meer degene die ik kende.  Dat was al een poosje zo, maar om de een of andere reden bleef ik toch door alles heen de man zien, die ik graag mocht, met wie ik veel gedeeld heb.
Het is een rauw gevoel en het doet echt zeer.

15 opmerkingen:

  1. Rouw is de afwezigheid, het missen, of zoals A.F.T van der Heijden in zijn boek Tonio, schreef over zijn zoon: "Hij is er altijd niet".
    Rouw hoeft niet altijd een missen door de dood te zijn om er eenzelfde verdriet over te hebben.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verliezen aan het leven maakt een rauwere wond dan verliezen aan de dood..
    Sterkte, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh vlasje toch! wat is dat een moeilijke beslissing!
    Sterkte met alles!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tecla verwoordt het heel goed... sterkte en een zacht knuffeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sluit me aan bij Tecla. Sterkte Marry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beter dan Tecla kan er niet geantwoord worden. We leven met je mee Vlasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lijkt me dat moeilijk. Het gedrag van je vriend heeft veel weg van langzame,onbewuste suicide. En om dat te moeten aanzien.Sterkte,Izerina

    BeantwoordenVerwijderen