vrijdag 9 augustus 2013

Resetten

Wonderlijke ervaringen; door het herwinnen van energie, moet ik mezelf opnieuw uitvinden. Ik weet niet meer waar ik aan toe ben. Mijn lichaam stuurt andere signalen dan voorheen en ook mijn bloedsuikers zijn een ander leven begonnen.
Ik moet opnieuw leren mijn spieren te belasten, te lopen, tuinwerkzaamheden te verrichten. Mijn maag is snel voldaan en vraagt dan niet zo snel om eten, terwijl mijn bloedglucoses dalen. Ik kan al met een derde minder insuline toe en heb af en toe een bijna hypo en gisteravond een echte. Vandaag  de hypo-kater, sloom en niet voor uit  te branden en moe. Ben benieuwd hoe het herstel hiervan verloopt. Ik test mijn suikers vaker, want het veranderde eetpatroon heeft best een grote impact. Ik ben nog zoekende naar de balans, het is, tot dusver, een doorlopend proces, dus moet ik scherp blijven.
Voor wie het nog niet kent; dit dieet (of meer levens- en eetwijze) vermijdt alle tarwe en tarweprodukten, en daarnaast zo min mogelijk of helemaal geen (kies ik voor) mais, rogge, gerst. Wel glutenvrij zijn boekweit, gierst, mais, quinoia en (zilvervlies)rijst, maar die eet je dan heel beperkt. Ongeveer 30 gram (rauw gemeten) per dag. Peulvruchten idem.
Onbeperkt vlees, vis,  gevogelte en vleesvervangers (zolang ze glutenvrij zijn en denk om paneerlaagjes), wat zuivel in de vorm van boter eieren, kwark en yoghurt en wel van haver rijst of soja gemaakte zuivel. Fruit en vooral groenten zoveel je lust. Noten en zaden als goede aanvulling.
Omdat de trek in koolhydraten verdwijnt is dat ook niet moeilijk.
Het is Vlasje.1 dus........

6 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me zeker moeilijk om nu in te schatten,hoeveel je spuiten moet. En wat meer bewegen met je bloedsuikerspiegel doet. Gelukkig is het wennen aan een plezierige verbetering. Ik hoop,dat je snel van je hypo hersteld bent. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lastig om die suikerbalans opnieuw te vinden. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben sinds de vakantie begonnen met weer meer op te letten op het eten. Greep overal wat vandaan: Paleo, scdiet, Gap, koolhydraatarm. Maar had nergens een boek van gekocht, probeerde het zo wel. En ik voelde we wel beter, maar niet heel gemakkelijk.Gisteravond las ik je berichtje en besloot het boek te bestellen. Ik bestelde bij Bol.com om 22,45 uur en vanochtend nog voor ik aangekleed was, werd het bezorgd. Vanavond eten we de pizza uit het boek, ik ben zeer benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ... op naar Vlasje 2 en ik hoop dat je snel van je hypo herstelt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goede berichten. Ik ga dat boek denk ik voor mijn zoon kopen nog voor zijn verjaardag. Ook hij interesseert zich erg in goede voeding.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow, dat is nog eens heeel goed nieuws zeg, nog even en je fietst door de duintjes. Het is je zo gegunt!

    BeantwoordenVerwijderen