woensdag 7 augustus 2013

Opgeruimd

Toen ik gisteren me weer fitter voelde dan de dag ervoor en  nog eens goed overdacht over het tarwe/gluten vrije leven en hoe het bevalt, kon ik  allen maar toegeven; het werkt. Vaak als je in boeken ervaringen van mensen leest, denk je al snel,; wat een overdreven verhalen. Maar in dit geval kan ik mijn eigen verhaal zo in het boek Broodbuik laten zetten. Verbazingwekkend, maar niets minder dan de waarheid. En omdat ik eerst de ervaring had en toen pas het boek begon te lezen, is het een vrij zuivere waarneming.
Opeens besloot ik mijn voorraadkast eens goed te inspecteren en alles eruit te trekken wat tarwe/gluten gebaseerd is. Dat leverde een enorme tas vol spullen op. Ik keek er naar, het meeste was nog in ongeopende verpakking, en vond het toch wel zonde om zomaar te dumpen. Opeens bedacht ik dat vriend G. een goede kok is, die ook graag experimenteert en graag gezond eet, deze prima, veel al biologische, artikelen zouden bij hem wel welkom zijn. Afspraak gemaakt en vanmorgen daar thee gedronken en de grote tas afgeleverd. Hij blij, ik blij. Hij heeft altijd veel voor me gedaan, dus het is hem ook van harte gegund, en ik weet dat hij het ook echt gaat gebruiken.
Hoera!!! Geen verkeerde spullen meer in huis hier.
 Makkelijker en lichter leven!!

6 opmerkingen:

  1. Ik zie je hier vandaan stralen, Vlasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn toch, dat je er op deze manier achter komt dat dit lijkt te werken voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk toch,dat het zo goed werkt bij je.Geniet van je groentes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het zo goed werkt voor jou! En lief dat je aan een ander denkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed! Omdat het zonder granen eten bij mij allemaal maar heel tijdelijk effect oplevert, heb ik nu maar eens contact opgenomen met een orthomoleculaire voedingstherapeut. Ik heb wel meer energie door anders te eten, maar afvallen ho maar, ik kom daarentegen aan. En dat was nu net niet de bedoeling...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel herkenbaar, maar ook daarna ben ik nog even doorgegaan en heb de zuivel en suiker er uiteindelijk ook uitgegooid. Moet zeggen dat ik me steeds beter ga voelen, vooral het verschil met wel of geen (geraffineerde)suiker was na het stoppen met tarwe een immens verschil. Nou ja en zuivel, dat viel hier al nooit echt goed(allergische astma)

    BeantwoordenVerwijderen