zondag 25 augustus 2013

Onverwachte slingers in de weg

Eergister en gister werd ik beroerd na het eten van fruit en een paar dadels. Gister gaf ik toe aan de misselijkheid, want mijn lijf was het ergens niet mee eens. Dat luchtte al snel op, al leidde het ook tot een hypo, want ik had al insuline gespoten.
Dadels (en misschien ook wel  gedroogde vijgen/abrikozen/pruimen) zijn  dus te suikerrijk en gaan gisten in de maag bij mij. Nooit last van gehad, maar er is kennelijk een verandering bezig, die maakt dat mijn lichaam geen raad meer weet met dergelijk koolhydraatbommetjes. Nou ik kan goed leven zonder, dus dat is geen probleem. Weer een nieuwe les.
Ik val nog steeds af. Het stond een dag of tien stil, maar is weer op gang gekomen; wat fijn om zonder moeite of frustratie  lichter te worden. Dat is niet het belangrijkste doel, maar wel mooi meegenomen en beter voor mijn gezondheid en diabetes.
Fruit verdraag ik beter in combinatie met noten/zaden (proteine en goede vetten)heb ik gemerkt. Dat zorgt voor langzamer opname in het bloed.
Het is een reis waarin iedereen zijn eigen valkuilen en obstakels zal tegenkomen. Luister naar je lijf en leer!



4 opmerkingen:

  1. Apart dat je opeens zo gaat merken dat je lichaam anders reageert op etenswaren. Dan is er zeker weten iets verandert, lijkt me :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel logisch,zoals je het beschrijft. Ik las eens,dat gedroogde abrikozen de minste bloedsuikerpiek geven.Toevallig had ik vanochtend een gesprek met iemand,die ook moet opletten met zoet fruit. Zij neem kleine porties verspreid over de dag.Ik ben benieuwd,of je nu sneller opknapt. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijzonder zeg, merk je nu extra goed wat het met je lijf doet?

    BeantwoordenVerwijderen