donderdag 8 augustus 2013

Herstart

Het gaat nog steeds prima met het Broodbuikdieet. Alsof er een extra raam bijgemaakt is en het licht opeens van alle kanten binnenstroomt. Een lijf dat doet wat het moet doen. Ok, er is nog een bergen aan werk te verzetten om spieren en conditie enigszins op peil te krijgen, maar het voelt nu al aan als een soort nieuw leven. Verbazing en ongeloof, vreugde en wantrouwen wisselen elkaar daar nog in af. Het lijkt te mooi om waar te zijn, maar ja wonderen bestaan soms echt.
Ik kon vanmorgen een hele supermarkt doorlopen, zonder centje pijn, terwijl ik dit al jaren alleen met de scoot volhield.  Even op en neer naar de garage, met en zware doos? Geen probleem en daarna nog een keer, ook prima. Ik geloof het zelf af en toe niet.
En daarbij, geen honger, geen snakken naar verboden dingen, geen geeuwhonger na het eten, maar een voldaan lijf. Het is een verlossende ervaring, echt waar. Geen slaaf en gevangene meer van mijn eigen opstandige lichaam. Zou het echt zo eenvoudig kunnen zijn? Waarom hebben doktoren hier nooit naar gekeken? Waarom moest ik vrijwel invalide worden terwijl dat dus niet nodig geweest is?
Ik durf het nog bijna niet te geloven en denk af en toe dat dit maar een soort droomtoestand is en dat ik morgen weer met lood aan alle ledematen gebonden wakker zal worden.
Jeetje...........

10 opmerkingen:

  1. Ja zo eenvoudig kan het voor sommige mensen zijn. Gelukkig wordt dit tegenwoordig steeds bekend en meer mensen geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mens, wat super fijn voor. En wat bizar ook. Als hier de sleutel ligt voor jou, sta je aan de vooravond van een heel nieuw leven!Ik wens het je van harte toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh wat een ervaringen. Kan me voor stellen dat dat heel weird voelt.
    groet Maamke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben zelfs een beetje jaloers op je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig Vlasje. Kun je het doorgeven aan anderen? Ik zou zo mijn zus bij je langs willen sturen. Maar die gelooft zoiets toch niet.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje wat een goed nieuws! Houd ons op de hoogte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat bedoel jij precies met het Broodbuik dieet?
    Je bent dus eel ander mens geworden?
    Grtz Mara
    P.S. De zwijmelplaat van 10 augustus niet helemaal mijn smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het boek Broodbuik is van dr William Davis. In vorige blogs en dit boek vind je alle info. Ik begin me weer te voelen zoals een mens zich hoort te voelen. Geen geeuwhonger, weer energie, weer herstel na inspanning, geen spier en gewrichtspijntjes, geen ontstekingen, geen huidproblemen, etc. Omdat ik jaren ernstig aan deze onverklaarbare klachten leed, was ik aan het leven als een invalide en begin nu weer dingen te kunnen die al 20 jaar niet meer mogelijk waren.

      Verwijderen