zaterdag 3 augustus 2013

Filmzwijmel

Eén van de eerste films die ik zag over tienercultuur was The West Side Story. Stoere knullen in jeans, dansen, vechtpartijen, een ontwakende liefde, drama en mooie meiden. Het liefdesverhaal was me te zoet, Maria en Tony ook, maar George Chakiris, de broer van Tony en bendeleider, dat was het!
Het leukste lied vond ik Amerika, waarin de hoop en teleurstelling van de emigrant wordt bezongen. Scherp satirisch, mooie choreografie.
Ja in de ogen van een meisje van een jaar of 13, 14 was dit het helemaal.

9 opmerkingen:

  1. Geweldig! Ik heb genoten van deze film. Dank voor het plaatsen. Fijn koel weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. West side story een klassieker :-D
    Groetjes en een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaafffffffff, lang geleden dat ik die musical opgevoerd zag worden.... hoop al weer een hele tijd dat 'Ome Joop' het weer gaat oppakken!

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De film gezien maar ook de musical uitvoering met Mike Widdershoven. Plezante bijdrage en jij bedankt voor je reactie bij ons. Je hebt de Shadows precies getypeerd. Fijn weekend in die Kop van Noord-Holland

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik herinner me nog de nekpijn. We hadden alleen geld voor de eerste rij. Maar een prachtfilm!Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een ontzettend mooie film. Leuk om er hier weer een stuk uit te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Herlijke film. En mooie muziek. Ik heb genoten.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. West Side story is voor mij een "oude" film, lang voor mijn geboorte gemaakt maar het is en blijft een steengoede film met schitterende muziek. En het verhaal is ook nog altijd, helaas, van deze tijd.
    Dank je voor deze flits

    BeantwoordenVerwijderen