woensdag 28 augustus 2013

Bloody hands

Ze is weer gesignaleerd, de dame in een booster met bloed aan haar handen. Bramenbloed wel te verstaan.
Vanmorgen een grote rit aan de andere kanten van Den Helder gemaakt en via de dijk de oost- en zuidgrens van de stad verkend en onderweg gesnoept van bramen en twee flinke dozen vol mee naar huis genomen om de komende dagen mee te ontbijten. Het is nu echt bramentijd en pruimentijd. Het was weer zo heerlijk. Nu de scholen weer begonnen zijn  is het stil onderweg. Een enkele jogger, hondenuitlater en andere idiote genieters daargelaten, zie je geen kip onderweg, maar barst het wel van de andere vogels, die alvast hun wintervet aan het opsparen zijn.
Een paar regendagen en we zitten alweer in de paddenstoelentijd.
O, herfst, wat ben je mooi met je gloeiende bessen, vergelende bladeren en geheimzinnige geuren.

8 opmerkingen:

  1. in onze tuin is nog geen enkele braam rijp...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo Vlasje, jij bent lyrisch! Ook hier zijn de bramen rijp en zijn de eerste potten jam al gemaakt. Maar waar jij de herfst al bezingt wil ik het toch heel graag nazomer noemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker nazomer, laat de herfst nog maar even wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De herfst kan inderdaad prachtig zijn. Mijn favoriete seizoen samen met de lente.
    Ik heb de eerste 4 bramen al geoogst in onze tuin. Helaas dit jaar niet zoveel bramen - ik heb de braamstruik iets te fanatiek gesnoeid in het voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij aten deze week voor t eerst bramen en pruimen uit eigen tuin!
    Ik heb ook helemaal zin in de herfst, ik ruik hem al als ik in de ochtend opsta.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoorde,dat hier de wilde bramen ook zo overvloedig zijn. In de tuin zijn ze groot en sappig. Ik gaf veel water.De hond snoept de gevallen bramen,ik weet niet of dat kwaad kan. Heerlijk,deze tijd. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk he...zo uit de natuur en gratis te plukken. Aan de spinnen te zien komt de herfst eraan. Maar voorlopig nog even van de zomerzon genieten. Ga straks ook nog maar even een rondje bos doen voor de bramenoogst.

    BeantwoordenVerwijderen