maandag 1 juli 2013

Waarom?

Emie stuurde een lief berichtje over hoe zij geniet van mijn genieten. Het is geen wonder dat ik dat doe, als je bijna 10 jaar geleden is verteld dat je ongeneeslijk ziek bent met een slechte prognose voor de nabije toekomst, is het leven opeens gekanteld. Ik had ooit last van depressies en mijn  leven lang is mijn lijf me aan het tegenwerken, maar als het leven dreigt heel eindig te zijn, vallen zoveel zeurdingen weg en komt het liefhebben van het leven zoals het zich nog voor je ontvouwd er voor in de plaats. Het leven, zo mooi, zo teer, zo uitbundig, zo wreed, zo oneindig, zo kwetsbaar, zo ongrijpbaar, zo on dirigeerbaar, je hebt het nu nog, maar het kan zo over zijn. Elke dag prijs ik me gelukkig en ik ben een superblij ei geworden, ik leef groots op een paar vierkante meter en soms mag en kan ik de buitenwereld met een bezoek vereren en wordt altijd met bloemen en feestgedruis ontvangen.
Net ontdek ik een blog, het komt ook in mijn leeslijst, van iemand die dit ook ervaart; gelukkig bewust van Ellen Berens. Lees ook met haar mee en zie hoe mooi leven kan zijn.

8 opmerkingen:

  1. Mooi op deze maandagochtend. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar jij bent ook een geluksvogel,dat je die omslag in het beleven van het leven kon maken. Helaas zakken ook mensen weg in een depressie.Fijn zulke positivo-genen! Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt helemaal gelijk. Als er iets ergs gebeurt, kijk je heel anders naar het leven en is elke dag, hoe moeilijk soms ook, weer een cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik ervaar iedere nieuwe dag in 'reservetijd' als een enorm cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zojuist kwam ik erachter waardoor mijn pageviews vandaag zo opliepen.Omdat jij mijn blog hebt vermeld met naam en toenaam. Dankjewel. Nu volg ik jouw blog ook en wat een inspirator ben jij! Ik herken zo-veel in de essentie van je verhaal, van wat ik tot nu toe gelezen hebt. Geestkracht is rijkdom, dat gun ik iedereen. Ik hou van het leven, het leven houdt van mij. Ik wens jou ontelbare momenten met een gouden sterretje toe!.
    Hartgroet van mij,
    gelukkigbewust

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 'De kwaliteit van je dag beinvloeden, dat is de schoonste der kunsten' (H.D. Thoreau) Jullie verstaan allebei die kunst. Petje af, dames.

    BeantwoordenVerwijderen