dinsdag 16 juli 2013

Waar is mijn fut?

Al weken ben ik niet op mijn best. Moeilijk aanwijsbaar, een beetje extra moe, hangerig, futloos. Natuurlijk zal de oorontsteking, ie nog geen grote vooruitgang toont, een rol spelen, maar verder weet ik het niet zo. Het is niet dramatisch, maar genoeg om af en toe een beetje te balen.
Misschien dat onbewust het gedoe over de thuiszorg een rol speelt. Inmiddels heb ik mijn verweer klaar en kan ik donderdagavond mijn woordje doen voor de dames en heren. Het lijkt me een logisch en ter zake doend verweer, maar toch heb ik weinig illusies. De keren dat ik met een dergelijke commissie in aanraking kwam, zat er een juridisch medewerkster van de gemeente bij, die erin is getraind om elk argument meteen omver te schoffelen en luisteren de commissieleden beter naar die uitingen, dan die van de cliënt. Het heeft dan weinig te maken met der sterkte van de argumenten, dan wel met de mond die ze uit.
Enfin, ik lees het verhaal meerdere malen per dag door en schaaf nog eens wat, zodat ik goedbeslagen ten eis kom, maar of dat het gaat worden.........

15 opmerkingen:

  1. Misschien ook het warmere weer? Ik word daar altijd wat inactiever van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan me voorstellen dat dat ook energie vreet! Heb je behoefte aan iemand die meeleest met je verhaal? Gewoon om te kijken hoe het overkomt? Dan kun je me mailen:consuminderenmetspaarcentje@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien heb je met opzet "eis" gebruikt? Het komt hier wel grappig over, maar ik weet niet of je het zo bedoelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stond er per ongeluk, eerst, maar bij overlezing vond ik het wel grappig om te laten staan; goed gezien en begrepen!!!

      Verwijderen
  4. Ik hoop wel dat de dame in kwestie je wel uit laat spreken. Zou ze je steeds onderbreken dan zou ik er wat van zeggen. Sterkte in de strijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig,dat je ervaring hebt met zulke types. Dan komen hun rotstreken niet zo keihard aan. Ik ga aan je denken donderdagavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben juriste en heb een tijdje terug op een dergelijke vacature bij een aantal gemeenten gereageerd. Afgewezen vanwege.. te veel ervaring/gebrek aan ervaring/woon te ver weg/ ben te oud (oh nee, dat laatste mag je nooit in een afwijzing zetten).
    Maar wellicht maakten ze uit mijn cv op dat ik wel eens eh, genuanceerd in mijn standpunt zou kunnen zijn of teveel de kant van de klant zou kunnen kiezen als dat in de gegeven omstandigheden gepast zou zijn.
    Jammer dat er nauwelijks juridische vacatures voor patiënten/cliëntenverenigingen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier herken ik wel wat in, als rechtenstudent die bijna twee masters heeft afgerond. Tijdens je opleiding wordt het steeds maar herhaald: motiveren, motiveren en motiveren. Maar bij sommige werkgevers willen ze dan wel iemand die de 'juiste' kant op motiveert. Als het niet de 'goede' kant op gaat zien ze liever geen motivering.

      Groetjes Lily

      Verwijderen
  7. Zowieso wens ik je sterkte en scherpte. Maar beloof je me dat je vrijdag ofzo de kanoroute gaat rijden. Hoofd moet leeg dus extra lieve dingen voor jezelf doen.

    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen

  8. Mag en kan je iemand meenemen naar dat gesprek? Als je tegenover meer mensen zit in je eentje ben je zowiezo in een nadelige positie en een ander kan dan geconcentreerd luisteren en jou "souffleren".

    Sterkte en we lezen wel het resulltaat

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel veel succes toegewenst donderdagavond met je verweer.Ik ga voor je duimen!


    groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heul veul succes, 'k zal donderdagavond aan je denken!
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wellicht speelt de stress je parten, goed zorgen voor jezelf de komende dagen en hopelijk voel je je vrijdag al heel wat beter.
    Hoe dan ook, je bent een kanjer, stel niet teveel 'ijsen' aan jezelf! (knipoog)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waar jouw fut is? In je verweer natuurlijk. Morgen een rustige dag plannen met mooie muziek, 's avonds geef je hem van jetje, vrijdag heb je hem weer terug.
    Vergeet niet je voelsprieten op te zetten voor ontvangst van alle telepatisch verzonden gedachten van iedereen die jou een warm hart toedraagt. Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het ontzettend moedig van je dat je de strijd aangaat! Terecht -dat zeker-, toch laten velen het afweten. Ik denk aan je, en stuur in gedachten heel veel positieve energie jouw kant op! En vooral lief zijn voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen