zaterdag 6 juli 2013

vogelzwijmel

Al jaren huizen vele merels in de achtertuinen hier. Ik herberg twee paartjes, waarvan 1 mannetje kennelijk de baas is. Hij fluit of zijn leven ervan af hangt, maand in maand uit. Van half vier 's morgens tot half elf 's avonds op het moment en overdag hoor ik hem ook uren lang. Hij voelt zich kennelijk geroepen om luid en duidelijk zijn leiderschap te verkondigen.
Zelfs als het regent fluit hij vaak gewoon verder. Het is hemels slapen gaan en wakker worden met vogelzang.Mooier kan de dag niet beginnen  of eindigen.
Een ode;

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk. Ik geniet ook zo van die merels. Dank voor je bijdrage. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En vooral dat fluiten in de regen. Dan ik ik"mens,zeur niet over wat nattigheid". Fijn,zomers weekend,Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niks mooiers als de zang van vogels , op de camping geniet ik er ook van en thuis ben ik blij als ik ze kan horen aangezien we niet zo groen wonen, van jouw bijdrage ook genoten, fijn weekend :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. supermooi die merels... ik geniet er met volle teugen van.

    Kleine kanttekening: het ook supermooie lied van McCartney gaat niet over een merel ... het lied was een protest tegen de rassenscheiding in de VS :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je hebt ws gelijk, al gaan er meer theorieen rond. Paul heeft het zelf wel gezegd. Evengoed ook als birdsong mooi.

      Verwijderen
  5. Zo leuk he dat leven in de tuin!
    En het nummer van de Beatles is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen