donderdag 18 juli 2013

uurtje erbij

Even kort; na praten als Brugman bleek dat de commissie zich in gegraven had in het adagium; de regels zijn nu eenmaal de regels. Slechts het feit dat in de indicatieprocedure niet alles zorgvuldig was gebeurd en ik met man en paard fouten kon opnoemen leverde me enige aandacht op, en vooral het feit dat mijn COPD niet in de rapportage vermeld stond was een punt voor mij; als ik alsnog een doktersverklaring kan opsturen krijg ik er een uurtje bij, dus van de 6 uur een jaar terug, via vijf uur naar vier uur ipv van 3. Wat een gevecht en wat een bureaucratie!!! Maar ik heb het niet vergeefs gedaan. Vóór ern na mij waren nog meer bezwaarschrift dappere Dodo's, maar ik vrees het ergste voor de meesten.
Ik had een plaatje van een Vlasleeuwenbekje op de map met mijn papieren geplakt (goeie tip!!) en wist me gesteund door vele blogvriendinnen.
Toch was het een koud bad, daar in het Gemeentehuis. Met alle steun, heb ik er niet meer uit kunnen slepen en het voelt toch als een nederlaag dat men zo strak aan de eigen regelingen vast houdt, dat er minder maatwerk dan vaste tabellen aan te pas komen.
Ik ga proberen te slapen! Dank jullie; applaus voor jezelf!!!

16 opmerkingen:

  1. Als juriste was ik hier bang voor. Niet voor niets nemen ze bij zo'n commissie juristen die wat meer voor de menselijke maat kiezen, liever niet aan. (Zoals ik al vertelde, had ik ooit op dergelijke vacatures gesolliciteerd).
    Maar jij hebt je kranig geweerd en elke millimeter bevochten, en niet voor niets, je hebt toch een uurtje er bij kunnen pakken. Daarmee proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij heb je voor gemeentelijke maatsstaven een enorm succes geboekt. Je hebt ze hun beslissing laten herzien......... Dat is echt heel knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meis, je hebt het uitstekend gedaan! Ik denk dat je het uiterste er uitgehaald heb. Je kunt trots zijn op jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank dat je meteen de moeite neemt ons even te informeren. Wees trots op jezelf Leeuwenbek! Welterusten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sluit me aan bij ella, je hebt zeker succes geboekt. Maar ik snap je rillingen. Niet kijken wat nodig is maar wat de regels zijn. En nu van je afzetten! slaap lekker voor zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vreselijk dat je tegenover mensen hebt moeten staan die zo weinig invoelingsvermogen hebben. Ik vind het gewoon vernederend dat je zo hebt moeten soebatten om hulp te krijgen. Het is zeer verdrietig dat mensen die hulp nodig hebben zo aan de kant worden geschoven. Zij hebben er niet om gevraagd om ziek te worden of een ongeluk te krijgen. Het gaat in Nederland niet meer om MENSEN maar om geld bah bah bah. Fijn dat je toch nog 4 uren hulp krijgt. Je mag trots op jezelf zijn hoor.

    groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn, toch een uurtje erbij. Is je gevecht niet voor niets geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is niet veel,maar alle werk was niet voor niets. En dat zo'n gebeuren onmenselijk is,betekent,dat je moedig was de confrontatie aan te gaan.Ik hoop,dat je energie terug gaat komen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Calimero, wees maar trots op jezelf! Ambtenaren van mening laten veranderen is een prestatie van formaat! Gr. Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt iets voor elkaar gekregen wat mij niet is gelukt. Ik ben blij voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gossie, het is een slagveld, die hele thuiszorgverandering, voor clienten en personeel en wie wordt er beter van???
      Jammer voor jou, probeer het nogmaals via een patientenorganisatie, de krant, politiek, ombudsman......

      Verwijderen
  11. Het klinkt weinig, een uurtje erbij, maar procentueel is het megaveel. En helemaal omdat jij dit hebt kunnen bewerkstelligen door zeer goed voorbereid te zijn.

    Er zouden netwerken moeten zijn voor mensen zoals jij die niet zo goed voor zichzelf kunnen opkomen. Die daar juridische hulp kunnen inroepen,of advies; gratis.

    Nou ja...ik vind het heel erg fijn voor jou. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik als regionaal politicus word altijd zo moe van deze bureaucratie. Die starre arrogante houding ik kan er niet tegen maar ben bang dat het systeem vol met dit soort praktijken zit. er moet bezuinigd worden en dan maar ten koste van de zwakkeren. Ik baal ervan en ben blij met een initiatief als buurtzorg die van binnen uit probeert dingen anders te doen. Alhoewel een organisatie ook met de rug tegen de muur staat als de gemeente heeft besloten te korten op de WMO.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Applaus voor jezelf!! Goed gedaan. Je kunt trots zijn op jezelf!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een uurtje erbij is een uur minder belasting voor jou, zo zie ik het. Fijn dat je pleidooi niet voor niets is geweest. Groetjes vanuit zonnig Frankrijk.

    BeantwoordenVerwijderen