maandag 1 juli 2013

Uitdaging opruimen

In andere blogs zag ik dat het opruimvirus weer heeft toegeslagen en dat heeft me geïnspireerd. Ik pak mijn kastjes/mandjes-projekt  weer op, alleen niet per dag, maar per energieopvlamming. Altijd als ik struktureel iets wil doen, stuit ik op de muur van mijn eigen lijf. Ziekte, slechte energieperiodes en andere stoorzenders gooien roet in het eten, waarop ik me een cheater voel en de handdoek weer min of meer in de ring gooi. Nooit helemaal lekker door kunnen gaan met projekten of zo weinig dat het geen naam meer mag hebben is nogal demotiverend. Maar ik denk dat ik het toch maar weer moet oppakken, het declutteren, maar dan met minder absolute grondregels; dat wil zeggen, elke dag of week iets doen, maar alleen als het ook echt kan. Er zijn tenslotte ook dagelijkse werkjes en taakjes, die soms mijn complete dagvoorraad energie opslurpen, als een slecht afgestelde motor, en soms niet eens tot een tevredenmakend resultaat leiden. Dan ligt het zo voor de hand om het hele goeie voornemen ook maar in de hoek te gooien. Maar zo zijn we niet getrouwd, lijf en ik, o, nee, we gaan weer eens een verse start maken. Pakte ik afgelopen maand al mijn wat rafelige eet- en oefenregime aan, en met sukses, de gewrichten zijn nauwelijks meer aan het piepen en de energie begint weer een beetje circulatie te vertonen, nu wordt het aktiviteitenbestand  ververst. Als het echt prachtig weer is (nou, ja, voor deze zomer in Den Helder dan ) lekker eropuit, want buiten zijn en genieten is een belangrijke bezigheid en andere dagen als er energie genoeg is, in de tuin of in huis wat extra opruimklussen aanpakken.
Elke klus die wel gedaan wordt is mooi meegenomen en komt er door omstandigheden niet extra's uit de handen; ook niet erg.
Klinkt goed, nietwaar?

1 opmerking: