donderdag 11 juli 2013

Rare argumenten

Hoe meer ik me verdiep in de papieren over mijn thuiszorgindicatie, hoe kwaaier ik word.

Argumenten van mijn kant worden echt op de meest kinderachtige en onwaarachtige manier aan de kant geschoven en nergens wordt ingegaan op de zorgplicht die de Gemeente heeft. Nee, zij doen alles perfect en humaan en de klagers zijn allemaal laaienlichters die de kantjes eraf lopen en profiteren  van de gemeenschap.  Het gaat niet over mensen maar over maatregelen waar mensen kostte wat kost ingepast worden, ook als het niet past.
Alsof je je moet schamen dat je een chronische ziekte of handicap hebt en het je allemaal maar laat aanwaaien.
Het geeft me heel wat argumenten om te gebruiken, maar of die ook meegewogen worden????
Er bestaan echter ombudsmannen, pers, patiëntenorganisaties et cetera. Mijn hielen hebben ze nog niet gezien. Ik word alleen maar strijdbaarder. En niet alleen voor mijzelf, maar voor elke bezwaar dat ingediend wordt staan misschien wel 100 mensen die dit niet doen omdat ze het niet kunnen, weten hoe, durven, enzovoort. Een kwetsbare groep waarvan een deel niet echt mondig is, laat staan georganiseerd. Een groep die je makkelijk iets af kunt pakken, je pakt een tijger zijn bot niet af maar een mier trap je zo dood, nietwaar?
Is dit wat "men "wil?



8 opmerkingen:

  1. Goed zo! Laat je niet opzij schuiven.
    Zou eens een voorbeeld willen hoe een argument van jou kant weerlegd wordt?

    Nathalie.

    Enne laat je niet persoonlijk treffen bekijk het zakelijk. Is mijn advies.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik verwijt de gemeente beleid te hebben vastgesteld en in uitvoering gebracht te hebben voordat de kabinetsvoorstellen voor de zorg waren uit ge-onderhandeld. De gemeente zegt, dat het gaat om Gemeentebeleid dat weliswaar is geïnspireerd op kabinetsplannen, maar toch echt gemeentebeleid. De 40% verzachting van de plannen is dus ook niet terug te vinden in de gemeentenota, en tegen mij wordt hier wijselijk ook niet over geschreven. De gemeente krijgt dus meer budget dan aangenomen, maar wijzigt zijn beleidsmaatregelen en normeringen niet. Enzovoort........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Let wel ik heb mij er nog niet veel in verdiept, dus als ik onnozels opschrijf...

    Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat gemeente x budget krijgt en dat een recht een voorzienig wordt (deur staat nu wagenwijd open voor willekeur)
    Kunnen ze nu in theorie het budget wat ze krijgen overhevelen naar andere posten?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien gaat men er wel van uit,dat als je thuishulp nodig hebt ook te weinig energie of moed hebt om bezwaar aan te tekenen. Reken op een stortvloed aan leugens en bedrog en het terugmeppen naar jou,van een discutabel argument. Mijn man heeft 8 jr geprocedeerd met een instantie en ging er bijna onderdoor. Laat het niet zover komen hoor! Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Precies. Ze hebben in het verleden wel eens van overgeschoten geld van de Bijz Bijstand, (kunstzinnige)lantaarnpalen gekocht omdat goede verlichting aan iedereen ten goede komt. En ze kunnen natuurlijk van alles wat onder de post zorg valt onderling met geld schuiven. Het komt dan niet waar het voor bedoeld is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel succes met je strijd vlasje. Ik hoop,dat het je lukt en je ook iets voor anderen kunt betekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk die strijdbaarheid, jij zegt wat vele andere niet uit hun strot krijgen. De kwetsbare tegen de grote, grote, zakelijke wereld. Chapeau!!

    BeantwoordenVerwijderen