vrijdag 19 juli 2013

Oei ik moei

Enigszins tevreden met het resultaat van gisteren ben ik wel, en ik merk uit de reacties (lief, lief, lief!!!!!!!!!!) dat de meesten het daarmee eens zijn. Toch zit ik nog een beetje na te kateren door de over-zakelijke opstelling van de Commissie, al moet ik toegeven dat de Gemeente-juriste zelfs haar verontschuldigingen aanbood (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) voor de fouten gemaakt bij de indicatieprocedure en zich verder niet in een discussie begaf. Hetgeen echt wel meeviel. Mijn goede verhaal (ik had het zelfs in voldoende kopieën bij me voor de mensen aanwezig), professionele maar ook menselijke goede benadering en de goede voorbereiding hebben wel indruk gemaakt, dat merkte ik wel door de (voor hun doen) redelijke opstelling inzake de verandering van de indicatie.
Wel goed deed me het feit dat er kennelijk toch heel wat bezwaarmakers waren en al zal het voor de meesten weinig tot niets hebben hebben opgeleverd, misschien is dit toch een signaal aan de politiek.
Vandaag dus moehoehoe, maar dat had ik ingecalculeerd. Het is ook een opluchting dat ik deze horde genomen heb.
Ik geniet van de touretappes (bergen, drama, heldendom, vraagtekens) al kan ik niet nalaten te denken; Oké, heel fijn die AlpedeHuzes akties voor bijdrages aan kankeronderzoeken, maar wat dan, als mensen chronisch ziek blijven maar overleven, gaan we ze dan aan hun lot overlaten? Laten doodgaan aan kanker is wel iets waar we voor in aktie komen, maar als de gehavende mens dan daarna hulp nodig heeft is dat een te grote aanslag op onze Zorgbudgetten?
Ik denk dat ik nog niet op mijn lauweren kan rusten betreffende het zorgbeleid.

8 opmerkingen:

  1. Geen wonder dat je moei bent, je hebt je eigen berg flink moeten beklimmen! Mét resultaat en daar mag je trots op zijn. Het klinkt zo weinig dat uur (en natuurlijk had ik je graag het volle pond gegund), maar het je hebt het wel zelf bevochten.
    Ik vind het behoorlijk zorgwekkend allemaal wat er aan het gebeuren is, ik voel me zo langzamerhand aardig unheimisch in eigen land.
    Rust vandaag fijn uit, lief Vlasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker bijkomen dit weekend! Je hebt superhard gewerkt, vind je het gek dat je moe bent?
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Je mag het hele weekend op je lauweren rusten dan kun je de volgende week weer met goede moed beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou of je moe mag zijn, 'k kan me voorstellen dat je donderdag heulemaal LEEG thuiskwam!
    En idd er is nog veul om voor te vechten,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eerst maar eens lekker uitrusten en proberen te ontspannen, zou ik zeggen. En je dan aan gaan melden als columnist bij bijvoorbeeld de plaatselijk krant en onder pseudoniem pittige stukjes schrijven. Je bent er goed in, je hebt wat te vertellen en onderwerpen genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verwen jezelf maar,na die zware dagen.En inderdaad misschien moet je nog wel eens in aktie komen.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben ik blij met taalvaardige en strijdlustige mensen zoals jij. Er is veel voor nodig om op te kunnen boksen tegen de bureaucratie die de ongelijke kosten en baten binnen de gezondheiszorg proberen te verantwoorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is logisch dat je moe bent, ik denk dat jou zakelijke benadering heel veel heeft gedaan en gewerkt ondanks maar een uurtje erbij. Even lekker uitrusten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen