donderdag 25 juli 2013

Nog meer muurkastjes

De Gemeente belde terug dat de weigering van mijn huisarts om een geneeskundige verklaring af te geven  juridisch niet onderbouwd was, en dat de bewijslast dat ik COPD heb, bij mij ligt. Ze halen de hand over hun hart door een WO-arts contact met mijn huisarts te laten opnemen om deze info boven water te krijgen. Blabla, juridisch dit en wettelijk dat, .....
Ik werd boos, maar liet dat niet merken. Zei dat het probleem in de eerste plaats was ontstaan doordat de indicatie procedure, onder auspiciën van de gemeente, fout was gelopen en dat ik daarom in bezwaar moest gaan en daarom onduidelijkheid was ontstaan, niet door in gebreke zijn van mijzelf. Dat ze juridisch alles wel een kader kon geven, maar daar de kern van de zaak niet mee konden veranderen. Stilte........
Enfin, ik wacht wel af, laat me niet intimideren, val niet meer van mijn stoel (nog een indicatie erbij....) en blijf rustig en normaal nadenken.
Gister lekker naar de ACTION geweest (geen aanrader met een scoot en vakantiedrukte) en vanmorgen wat aanvullende boodschapjes gedaan in de stad.
Een beetje opruimen en rommelen en lezen en me niet druk maken!!

PS marseillezeep bij Action? Ik zag alleen Savon de Paris, die beslist niet van olijfolie gemaakt is zoals  rechtgeaarde Marseillezeep hoort te zijn. Of hebben andere Actions dit wel?

9 opmerkingen:

  1. Wat een soap (om maar eens toepasselijk te blijven)
    Jammer dat jij nou net de hoofdrol moet spelen. Maar je vervult de rol met verve. And action...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gebed zonder end.
    Schitterend commentaar van Emie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LOL om het van je stoel vallen en weer een indicatie erbij.

    Ik hoop dat je huisarts nu wel wil meewerken. Gelukkig laat je het kaas niet van je brood eten, logisch dat die ander even stil viel. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je wordt wel van het kastje naar de muur gestuurd.Weet je of de huisarts die verklaring niet af MAG geven of dat hun beroepsvereniging heeft afgesproken om dat niet meer te DOEN? Dat is een heel verschil.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is wel een oefening in beheersing...

    Wat ik wel eens denk is het volgende:

    -Gemeente zal moeten bezuinigen aangezien ze minder budget krijgen.
    - Als ze werkelijk een juiste indicatie zouden geven gaan ze het nooit redden met het budget.
    - dus...indicatie opnieuw uitvoeren met als opdracht dat zoveel % minder moet zijn, ongeacht de zorgvraag.
    - Mensen die het betreft zal de meerderheid mopperend, zuchten en zich radeloos voelen en laten het daarbij, omdat ze de hele regelgeving niet doorzien.
    - x aantal mensen zal daadwerkelijk er een zaak van maken, en als ze een juridisch punt scoren dan komt er een bemiddeling, men krijgt er een extra uurtje bij. ( dit is al voorzien) en dit wordt dan zo gebracht: 'voorruit, wij zijn de beroerdste ook niet...het wordt gegeven als een gunst. De meesten zal hiermee akkoord gaan aangezien het een dosis stress kost en vaak ten koste gaat van de gezondheid.
    - stel, er is een dappere dodo die meer wil weten, hoe en wat dan laat men die dappere dodo in een fuik lopen van regels, kaders, kastjes.
    - haalt deze dappere dodo een punt binnen dan staat hij of zij nog met lege handen wat het is een voorziening en geen recht.

    Zucht...of heb ik een negatief mensbeeld?

    Mijn persoonlijke mening is de beste tegenzet krachten collectief bundelen, en ook financiele verslagen van de gemeente heel goed doorspitten. En koelbloedig blijven.....

    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De huisarts màg geen verklaringen meer afgeven (privacywetgeving en misschien zelfs belangenverstrengeling), jij zou een verklaring moeten tekenen dat de gemeente (nu de indicatiecommissie je medische gegevens (diagnoses e.d.)van de huisarts kan opvragen.
    'k Wens je succes,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja het is absurd dat je niet bij je eigen gegevens kunt ivm privacy. Maar de WO-arts kan de huisarts er wel om vragen. De vraag is of de WO-arts daar zin in heeft...
    Suc6 Annamarie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 'Ze halen de hand over hun hart door een WO-arts contact met mijn huisarts te laten opnemen om deze info boven water te krijgen. Blabla'....

    Ook dit is al meer dan 15 jaar de gangbare procedure. Huisartsengenootschap heeft al minstens 15 jaar geleden besloten geen schriftelijke verklaringen meer af te geven en de informatie, mits de patiënt er toestemming voor geeft, wel telefonisch te verstrekken aan de instantie die het nodig heeft. Is al 15 jaar lang gangbaar, dus jouw gemeente moet niet doen alsof dit nu nieuw is en alsof het een gunst aan jou is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bah wat vervelend allemaal! ik vond die zin ook zo mooi....niet van je stoel vallen weer
    een indicatie erbij....
    Gelukkig blijf je altijd positief en dat je je niet op je kop laat zitten!
    liefs en sterkte

    BeantwoordenVerwijderen