zaterdag 27 juli 2013

Meeuwenpoepzwijmel

Toen mijn vader nog leefde, zei hij, grappenderwijs, dat hij absoluut in reincarnatie geloofde en zou terugkeren als zeemeeuw om af en toe eens lekker op mijn ramen te poepen, zadat ik ze wel moest lappen.
Mijn vader was erg van schone ramen, als meteoroloog/observator en vond dat ik me te weinig van die taak kwijtte.
Hij is nu al dertig jaar dood en af en toe, als ik bemoediging goed kan gebruiken, is er een meeuwenvlek op de ramen. De ouwe wil me dan, voor mijn gevoel, een hart onder de riem steken. Met een grote lach zal ik daarna het vuil afspoelen en is mijn  papa weer even ,dichtbij.
Vorige week donderdag zat er 's morgens, voordat ik s avonds mijn bezwaarschrift over de vermindering van het aantal zorgurenvoor de gemeentelijke commissie moest verdedigen, dus een duidelijk zichtbare meeuwenpoepplek op mijn voorraam.
Dank Pa!! Het heeft geholpen!!


13 opmerkingen:

  1. Wat een schat van een vader! Ik zal dit nummer nu nooit meer kunnen horen zonder aan jouw verhaal te denken. ;o)
    Mijn moeder is vermoedelijk een duif geworden en die kan er ook wat van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moest lachen toen ik dat las zeg...zou het mannending zijn dat van die ramen? Mijn vader stond, als huisman, ook altijd de ramen te poetsen. Iets wat ik (en mijn moeder dus ook) nooit zo vaak gedaan hebben. Maar terugkeren als meeuw...nah...hahahaha geniaal die vader van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohh wat leuk, een vriendin van mij zegt altijd hetzelfde als jouw vader en bij elke meeuw die ik zie denk ik dan altijd dat zij bij mij is....

    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt echt een mooi nummer uitgezocht deze keer. Ergens op zolder moeten wij deze LP nog hebben liggen. Fijn weekend Vlas.
    Salu2 de Albert y Mara
    P.S. Bij ons aan de waterlijn in Nederland ook regelmatig last van poepende vogels op de ramen en het windscherm voor bij ons terras.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi verhaal. Bij elke flats vogelpoep op mijn raam, zal ik aan je vader moeten denken, vrees ik.

    Wat een mooie muziek!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk die herinneringen, zo heb ik dat ook bij men moeder, als kind noemden ze me duifje ;-)

    Koester het maar goed !

    Fijn weekend gewenst :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook al een herinnering aan je vader... door wat dan ook komen de gedachten vanzelf hè, bij jou is het de meeuwenpoep. De muziek hoort er helemaal bij, hoewel ik geen Neil Diamond fan ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi verhaal bij een mooi nummer! Ik moet nu toch wel aan jou denken als ik het nummer hoor. Prachtige keuze.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een ontroerend verhaal bij deze prachtige muziek.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen