maandag 22 juli 2013

Dromen laten uitkomen

Gister al bijtijds naar een rommelmarkt gereden en een mooie rooie W-Germany-vaas(5.00) , 2 orchideeënboeken- Natuurmonumenten- (samen 5.00)gescoord en een zak rode bessen gekregen van een bekende. Via een grote omweg dat thuisgebracht en toen een een heerlijke tocht langs dijk en duinen gemaakt. Via een tuincentrum (cadeautje voor jarige buuf en een chocomuntplant voor mij (samen 12.00)) weer met grote omweg naar huis. Ruim drie uur langs 's Herens wegen gezworven, onder weg mijzelf getrakteerd op een ijsje en me op het terras kostelijk vermaakt met twee Duitse kleuters die kiekeboe met me speelden en mij de grap van de eeuw vonden, aan hun geschater te merken. Wat zalig als je zo kunt lachen en dan de dag van je leven hebben door een vrouw met een  gek knotje die je spelletjes snapt.
In de tuin later wat gesnoeid aan vijg en krentenboom want die wilden mij amper meer doorlaten. Lekker gekookt (een kipsmoor met veel tomaten enzo) en heerlijke koele drankjes gedronken in een redelijk koel huis.
Tegenwoordig pluk ik wat frisse kruiden (dropplant, diverse muntsoorten, citroenmelisse zijn hele goeie) en zet dat ik koud water in een karaf, desnoods schijfje citroen erbij. Heerlijk smakend water tot gevolg hebbend. Een zoetbek zou er ook steviablad of wat agave- of honing oid doorheen kunnen roeren, maar ik vind het bar lekker zonder. Infusie noem je zoiets en ik wil het ook nog met fruit proberen.
Eindelijk zomer, dan meteen maar een heftige. Ik hou een tropenrooster aan en geniet van koelte waar het kan en relax als het erg overheersend warm is. Dat lukt prima zo!

6 opmerkingen:

  1. ...en je begint steeds vroeger blogjes te publiceren! Dus vrouw met het gekke knotje: ik hoop dat je nog heel veel dromen waar kunt maken dezer dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een 'stralende' dag! daar kun je nooit teveel aan hebben.

    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het klinkt,alsof het bij jullie niet stamp-druk is.Hier was het één rij fietsers richting strand. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij kunt blijkbaar goed met de hitte overweg. Ik voer helemaal geen spat meer uit. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Yep, ook hier een tropenrooster. Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hier ook een hele lange siësta dagelijks.....en snel naar de winkel, om dan als je eruit komt tegen een muur van hitte op te lopen. poeh, da's nog veel erger dan het aldoor warm hebben.

    fijne dag vandaag

    BeantwoordenVerwijderen