zaterdag 8 juni 2013

Zwijmelen

Een van de mooiste liedjes van een van de mooiste stemmen met ook nog eens geen verkeerd hoofd, The River van Tim Buckley.
Hiermee eer ik alle mensen die ooit van mij hielden en degenen die ik liefhad.

Over Tim Buckley (info radio 2)
Amerikaanse zanger/muzikant  (geboren 1947) uit de jaren ’60 en ’70 . Tim Buckley’s muziek is een mix van onder meer jazz, funk, pop en avant-garde.
Elk album die hij vanaf de start van zijn carrière in 1966 uitbrengt herbergt een andere muzikale stijl. Het lukt hem dan ook niet een vaste schare fans op te bouwen. Commercieel succes blijft dan ook uit. Zijn drugsverslaving eist zijn tol. Op 28 juni 1975 overlijdt Buckley op 28-jarige leeftijd.
 
 
Hij is de vader van Jeff Buckley   ( `66 - `97 ) die de goede looks stem en talent van zijn pa erfde  en die helaas ook jong en tragisch ( hij verdronk tijdens een zwemtocht in een rivier.......) overleed.

I live by the river and I hide my house away 
 Then just like the river, I can change my ways  
Oh, if you come to love me, 
you'll stay forever Inside my heart, inside my dreams 
And time will fade, in time we'll love
In the street we walk as beggars, in the alley, faithless kings 
Ah, but it's the truth of life that chains us in between-
 Those lost moments we steal to keep our love alive 
 And our prize, so tired after all the pain 
And time will fade, in time we'll love
I live by the river and I hide my house away 
 Then just like the river, I can change my ways 
Ah, if you come to love me, you'll stay forever 
Inside my heart, inside my dreams 
 And time will fade, in time we'll love

11 opmerkingen:

  1. Dankjewel. Wat een triest en kort leven. Een bijzondere bijdrage. Ik wens je een heerlijk weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zijn zoon vindt ik zangtechnisch nog beter, man wat een bereik !!!

    Nog steeds spijt dat ik die beste man nooit live heb mogen aanschouwen:(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfff Vlasje het liedje is mooi maar het verhaal wat triest 28 en 38 jaar veel te jong wat hebben zijn vrouw en moeder een verdriet te verduren man, zoon en kleinzoon heftig :-(
    Fijn weekend liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tim was een womaniser maar trouwde Mary Guibert in 1865. Was haar niet trouw maar ker5de geregeld naar haar terug. Hun zoon Jeff en de erfenis van Tim werden als een havik bewaakt door Mary, maar ook Jeff, net zo'n womanizer als zijn pa, onttrok zich aan haar sterke wil. Triest verhaal, zeker, maar zowel vader als zoon waren mooie getalenteerde mensen die niet te temmen waren.

      Verwijderen
  4. Een prachtig en indrukwekkend nummer .Ik heb heel stil zitten genieten!!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi nummer.... intriest dat velen op een nare wijze zo jong aan hun einde komen.


    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Diep triest om op zo een jonge leeftijd je kind te verliezen. En zo sneu dat dat wat deze jongen zo graag wilde nooit uit is gekomen terwijl hij nog onder ons was.
    Hij heeft een heel bijzondere stem en de muziek is ook heel erg mooi.
    Dank je wel dat je deze informatie met ons gedeeld hebt.
    En voor dit prachtige lied.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van Tim Buckley ken ik vrijwel niets (zal de leeftijd wel zijn dan denk ik) maar de stem van Jeff Buckley gaat door merg en been. Tijd om Tim eens te leren kennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig nummer, maar wat een triest verhaal.
    Ik heb stil zitten luisteren.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geen prachtig nummer voor ons.
    Dan vinden wij The Garden Party van Ricky Nelson meer een zwijmelplaat. Past ook bij het mooie weer in Nederland. Of hebben wij het goed begrepen dat het in de marinestad kil is en jij zelfs de kachel aan hebt staan. Nauwelijks te geloven.
    Fijne zondag en lieve groeten van ons.

    BeantwoordenVerwijderen