zaterdag 22 juni 2013

ZOZ Zeemannen

Een bootjesmens ben ik niet, maar toch heb ik een paar mooie tochten op het water gemaakt ooit. Natuurlijk de veerboten naar Texel en Terschelling, maar ook een lang weekend op een omgebouwde vissersboot en een paar keer op boten op het binnenwater. Het leuke, naast eventuele zeeziekte, is het gevoel dat je even in een ander universum bent. Zelfs op bekend terrein is de blik vanaf het water vaak heel verrassend en lijkt de tijd een beetje weg te vallen. Met aardig weer is het heerlijk om op het water te verblijven. Zeilen is niet echt mijn ding, want overvliegende gieken enzo zie ik minder graag dan overvliegende vogels.
Ook heb ik jaren fijne betrekkingen met een echte zeeman gehad, stuurman en blond met een baard.
Ter ere daarvan en vanwege SAIL; de volgende clip, met een lieve Rod. .

9 opmerkingen:

  1. Zalig nummer. Dankjewel. Ik heb niets met water en word al zeeziek in een roeibootje. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gouwe ouwe... mooiiii
    en nee laat mij ook maar lekker op de vaste grond blijven staan ;-)

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een boot boeit. Vroeger ging ik vaak met logeetjes gewoon heen en weer naar Breskens.Vaak een eerste tochtje op een boor voor hen.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wilde altijd een bootje. Een droom. Maar helaas gaat dat niet door. Maar het water blijft trekken.
    Een heerlijke bijdrage deze week. Ik heb genoten. Ik zag mijzelf weer even op dat bootje.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooit op een boot op vakantie geweest. We mochten 5 dagen mee met onze overbuurtjes. Varen in Friesland, met de boot van zijn ouders.
    Super leuk, maar dood en dood eng. Ik heb niks met varen.
    Dit nummer wel, toppie die rauwe stem en de looks waren ook leuk toen.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja echt lekker zwijmelen deze muziek!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, heerlijk, dit nummer weer te horen. Blijft toch altijd mooi. Ik heb wel iets met varen. Ik vind het altijd prettig weer op een boot te zitten, of het nou een roeibootje of een supergroot cruiseschip is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk verhaal uit je leven !Gelukkig dat ik deze plaat niet heb geplaats het schoot me ook te binnen naar aanleiding van de Sail in Den Helder:-D

    Fiin weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hou van dit nummer.....
    fijn weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen