zondag 30 juni 2013

Zondagskind

Gisteren genoten tot in mijn tenen van het optreden van The Rolling Stones op Glastonbury dat de BBC ruim een uur uitzond. Ik ben opgegroeid met de Stones en dat ze er nu nog zijn, doet me deugd. Ze zijn 50 jaar in de biznizz en dat is een unicum! Mick Jagger , die deze maand 70 wordt, was nog steeds puik in vorm, zijn stem was nog steeds krachtig en hij danste de sterren van de Hemel. De band als geheel klonk fantastisch en ze gaven een geweldig optreden weg. Het festivalpubliek ging Out of their Heads en dat waren zowel leeftijdsgenoten als alle generaties daaronder, wat ook heel leuk is. Ron Wood en Charlie Watts waren ook prima en vele achtergrondmuzikanten en de zangeresssen gaven een prima concertgeluid. De enige die het naar mijn mening wat af liet weten, was Keith Richards, waarvan de gitaar af en toe niet aan bod kwam en die soms een beetje verbaasd om zich heen keek. Geen wonder als je weet wat voor leven de man heeft geleid, het is zelfs verbazingwekkend dat hij nog leeft en loopt. Het gaf niks, want het was een memorabele avond. Voor het eerst op het festival van Glastonbury, de eerste van de laatste optredens in Europa deze tournee. En dat het wel eens de laatste zou kunnen zijn, beseft iedereen. Ik had kippenvel op de armen en had het gevoel dat het mooi is dat je jeugdhelden op je 65ste nog steeds in aktie komen en dat je dat nog kunt meemaken (via de media, maar dat geeft niets) is zo bijzonder!! Ik heb het opgenomen dus kan nog meerdere keren uitfreaken.
Vanmorgen kwam redelijk snel de zon door en heb ik een flinke rit door Den Helder gemaakt waarbij ik ons bos Donkere Duinen (inclusief het pad langs het refugium met tientallen, geweldige orchideeën) en meteen bij het tuincentrum een thijmplant heb gekocht omdat de vorige het ook niet overleefde. de eerst droge maar vooral koude lente.
Nu kijk ik met een half oog naar de Tour. Gisteren ook, en die was toch wel spectaculair met valpartijen en een bus die vlak voor het einde van de etappe onder de eindmeet vast kwam te zitten. Ik kijk niet meer zuiver voorde sport, maar meer voor het gebeuren en het landschap en het spektakel. Zal ook zonder pijn in het hart niet alles gaan zien.
Wat een luxe allemaal, om dat nog mee te maken!

6 opmerkingen:

  1. Dat je favoriete muziekgroep nu nog speelt is inderdaad bijzonder. Mijn idolen van vroeger spelen of leven niet meer. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken niemand, echt nie-mand, die zo intens van alles geniet als jij en er dan ook nog zo enthousiast, zinnig en humoristisch over kan schrijven. Ga door, ga door!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb echt nooit begrepen waarom men als fan of luisterde naar de Beatles of de Stones. Het is alles qua middelmaat sommige teksten zijn goed maar ook niet meer dan dat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zovee3l hoofden zoveel zinnen, wat voor jou prachtig is, zal ws ook niet mijn oren strelen. Het genieten, intens genieten van muziek, begrijp ik wel. Dat is rijkdom, al kan de smaak soms betwist worden.

      Verwijderen
  4. Oooh, hebben ze het uitgezonden? Dat had ik even op moeten nemen, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaaaaa, de STONES, geweldig!!!! ook wij zijn fan en ik denk dat er geen band is die na zo een lange tijd nog bij elkaar zijn, dat zegt genoeg denk ik ;)
    Ik heb ook al 5 afscheidsconcerten gezien, hihihihi, heb er sommige zelfs dubbel gezien want stel je voor dat het ECHT het laatste zou zijn..... ik stond zelfs in zuid-frankrijk met de neus vooraan, geweldig!
    Zoals je kunt lezen, ik ben ook fan!!!! ;) Fijn dat je zo van genoten hebt!!!!!!!!! SUPER!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen