woensdag 26 juni 2013

Weer!!!!!

Nee, ik mopper niet over het weer. Zelfs hier was het gister en vandaag vrij redelijk. Niet ideaal, maar regelmatig zon, niet idioot veel wind en richting 15 graden (wat natuurlijk te weinig is). Maar vandaag , na het buiten zijn verkend te hebben toen ik de bioboodschappen haalde, zetten ik een thermosfles thee, had een lekker broodje en wat fruit bij me en met een vrij warm jack aan, hup richting dijk. De scoot had er zin in, en ik ook. Via Huisduinen en de grafelijkheidsduinen, het duinpad richting Julianadorp genomen. Torenvalkjes, waren aan het bidden, de duinroosjes bloeiden, de vlieren beginne in bloei te komen en op de voormalige vuilnisstort in de duinen was het veld Berenklauwen bezig te gaan bloeien en wat imposant is dat grote veld vol dan. Ook duinviooltjes, huppelende konijntjes en slangenkruid streelden mijn oog. Heerlijk een deel van mijn mondvoorraaad in een luw duinplekje verorberd en toen via de vakantieparken van Julianadorp naar de Kanoroute. Nog meer orchissen, ze dreigen bijna een overvloedig voorkomend iets te worden en toortsen die bloeistengels gingen vormen , steeds dichter naar Den Helder. Op een bankje met een prachtig uitzicht over velden en sloten de rest van de lunch soldaat gemaakt en een vervolgritje door de duinen en Huisduinen en via diverse omwegen naar huis. Drie uur gereden en genoten. Geconstateerd dat bij het Henstenpad en op het veldje in Huisduinen ook orchissen bloeien en dat Den Helder nog steeds geweldig mooi is en nooit verveelt!!! Ik ben weer geheel vervuld van schoonheid.











9 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor dit prachtige tochtje. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Hier heb je toch wel naar verlangd?Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben een paar keer in jouw genoemde streek op vakantie geweest, ik mag zeggen na jouw virtuele/genoemde rondtour krijg ik weer zin om naar Noord Holland te gaan. We hebben niets met de vakantie besproken, er zal vast wel ergens een plekje zijn voor 1 week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, zo'n tochtje buiten. En wat een mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vroeger woonde een zus van mij in HHwaard en toen gingen we ook wel 'ns jouw kant op! Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk verhaal!! Prachtige foto's. Wist trouwens niet dat je zo lang kon rijden met een scoot;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige foto's en wat fijn dat je zo hebt genoten.


    groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De foto's zijn schitterend en om de lege scoot in het lege landschap heb ik even zitten glimlachen. Omdat ik wist dat jij daar dicht in de buurt heel gelukkig zat te wezen op het bankje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En zo is het! Te gelukkig om in woorden te vatten!

      Verwijderen