maandag 24 juni 2013

Vrijheid

Wat ben ik blij met mijn interactieve tv-box! Het is kinderlijk eenvoudig om een programma voor opnemen te selekteren en het ding doet dat prima de luxe. Boven kan ik nu, via de oude box, alle zenders ontvangen van mijn pakket dus, meer keuze en HD, wat aanzienlijk verschil uitmaakt. Ik zit zo minder aan uitzenduren vast en zeker prachtige late programma's, of mooie op momenten dat het niet uitkomt om te kijken of programma;s die gelijkertijd worden uitgezonden kan ik toch bekijken op het door mij gewenste moment. Het werkt makkelijker dan een dvdrecorder, en werkt naadloos samen met de tv. Ook de radiozenders zijn glashelder te horen, dus dat is echt een vooruitgang. Luxe? Ja, maar een lol dat ik er van heb!.
De Saildagen zijn voorbij. Overwoog nog even de parade van de schepen op het Marsdiep te gaan zien gister, maar het was fris, met af en toe een spat, dus toch maar niet. Begrijp dat het geheel eindeloos lang duurde (tegenwind-zeilschepen) en dat veel mensen afdropen om thuis verkleumd achter een kop soep of een borrel bij te komen. Goede keuze van  mij dus, want ik ben toch erg kwetsbaar qua gezondheid.
De zomer dreigt voorlopig aardig in het water te vallen. Veel te koud, nat en winderig. Ik wens alle kampeerders en andere buitenactiviteitenondernemers veel sterkte toe, maar ben ook een beetje blij dat ik me niet geroepen voel dat te ondergaan en vanuit mijn huis de goede momenten kan kiezen om wat te ondernemen.
Weer is overmacht en dat is beter te verteren door acceptatie en meebuigen dan door steeds maar te mopperen. Het is wat het is.
Vervelen doe ik me toch nooit, want er is meer te doen en te lezen dan de tijd of energie toelaat . Voordeel van een zeer brede belangstelling.
 

3 opmerkingen:

  1. Ik ervaar nu de voordelen van gepensioneerd zijn. Naar buiten gaan voor hond of boodschappen kan ik zelf wat sturen. En zo een drogere periode uitzoeken.Er verder zijn er mooie boeken en detectives. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met mopperen verander je niets. Wij hebben ook een interactieve tv-box en ik vind het ook wel erg fijn. Vooral voor de late kwaliteitsprogramma's, of vroeg uitgezonden kneuterige bbc dingetjes enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vroeger was ik echt verslaafd aan tv kijken en wilde ik eigenlijk alles wel zien , tegenwoordig zijn er nog maar weinig dingen die ik echt niet wil missen zoals detectives, antiekprogramma's , documentaires en actualiteitenprogramma's en zou ik eigenlijk genoeg hebben aan een paar zenders zoals ned 1,2, en 3 , de belgische zenders, de BBC en national geografic, als ik wel eens al zappend door die andere zenders heen loop die ik heb zoals rtl, veronica,tlc ,net 5 e.d. valt me op dat ze voor een groot deel van de dag homeshopping programma's uitzenden en achterlijke reality programma's of onrealistische woon, vakantie en lifestyleprogramma's, nu beledig ik vast een heleboel mensen maar zo zie ik het nu eenmaal.vind het jammer dat je eigenlijk betaald voor een vastpakket ,waar ik nog geen 50 % van gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen