zondag 2 juni 2013

Sonde

Het is zo jammer dat het weer zo koud uitvalt. Gisteren de Dag van de Muziek; ondanks een groot aantal deelnemers en publiek dat best wel wilde, werd het niet die geanimeerde gezellige dag die het kan zijn. De terrasjes en buitenpodia hadden maar matig, rillend publiek. Veel dingen werden naar binnen verplaatst, dus niet zichtbaar voor de heen en weer lopende festivalgangers en de Beatrixstraat was nog steeds aan het einde afgesloten wegens bouwactiviteiten, waardoor het directe contact met de rest van de stad en het werf en grachtgebeuren verbroken was. Je zag meer mensen met koffie of thee, dan bier rondlopen en ook de artiesten stonden te huiveren in hun kostuums en trokken toch maar een dikke duffel aan. Meer sjaals dan zonnebrillen. Bij elk zonnestraaltje dat zich even liet zien, klonk er luid gejuich, maar toen de zon na vieren echt kwam, was het eigenlijk al te laat en de wind bleef kil.
Maar ik genoot toch, warm ingepakt op een terras bij Windkracht 13.
Gelukkig heb ik een badkuip, zodat ik thuisgekomen weer kon doorwarmen.
Vandaag is het rondje cultuur op Huisduinen, maar ik twijfel. Er is zon, maar oei wat een rotwind.
Zo heeft dit koude voorjaar al veel aangericht; de natuur is van slag en te laat en er verhongeren dieren. Buitenactiviteiten vallen in het water of worden weggeblazen, en mensen worden behoorlijk sjaggereinig.
Misschien is het in de tuin wel windluw en lekker.

5 opmerkingen:

  1. Ik zit hier ook te rillen en manlief houdt garageverkoop aan de noordzijde van ons huis. Brrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geloof,dat wij boffen hier. Misschien komt het jullie kant op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. we hebben bij 11 graden een hardloopwedstrijd bekeken. Dochterlief heeft goed gelopen maar wij waren koud.. Niks aan het weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vandaag heerlijk op de hei geweest. Volop zon (eventjes)en wel een straffe wind, maar een regenjas voorkomt koude. Thuis wel wat fris, maar een vest is zo aan gedaan. Maar jammer is het wel en voor idd vele geplande activiteiten en alle vrijwilligers die zich daar altijd weer voor inzetten en de bedrijven die vaak hiervan afhankelijk zijn om een zomer/lente goed door te komen! Ik zelf wacht niet echt op warmte (kan ik niet goed tegen), maar gun het anderen wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele dag op knietjes in de tuin gewerkt en dan gaat het nog wel, zo uit de wind. Maar toen stapte ik op de fiets, zonder sjaal om
    :( brrrrrrrr

    BeantwoordenVerwijderen