maandag 17 juni 2013

Out of my head!!!

Wat heb ik genoten van Pinkpop!! Er waren een paar heel duidelijke hoogtepunten voor mij; Queens of the Stone Age, niet helemaal mijn muziek, maar wat zijn ze goed en verrassend en wat is het een uitdagende band. Helemaal te gek, ook in de toegift (tentoptreden).
 Ben Howard was fascinerend. Hoewel; de muziek vrij monomaan is, waardoor het lijkt of er steeds hetzelfde schema wordt gespeeld en gezongen is het dermate hypnotiserend dat het geen moment verveelt. More!!!
Triggerfinger was mijn absolute topper. Wat zijn die lui goed en ze worden nog steeds beter, geen moment op de automatische piloot, zelf zichtbaar genietend speelden ze PP plat. Energie uit mooie pakken!
Blaudzun was prima op dreef, al moet ik zeggen dat hij wel eens wat nieuwere wegen mag inslaan van mij. Goed , gedreven, fascinerende stem, maar af en toe te wagneriaans naar mijn smaak, hij mag het wat kleiner houden.
Ook goed?
Tom Odell, the Alt+J's, Douwe Bob, Passenger, Ellie Goulding.
Ik was helemaal met het hoofd in de wolken, drie dagen en nu geniet ik nog na van Triggerfinger en QOTSA op You Tube, waar de hele optredens al te vinden zijn.
Het dreigt nu echt mooi weer te worden, dus snel wat huishoudelijke bezigheden afwerken en dan hup op de scoot!!!

5 opmerkingen:

  1. Het is hier 19 graden en het hoost.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat je zo hebt genoten, oude rockster!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker als je er wat optredens van pakweg 5 jaar geleden bij pakt, zie je dat Triggerfinger enorm gegroeid is. Steengoede band en niet te vergeten een lekkere frontman. ;)
    Ik had alleen bij Alt+J zoiets van: he, dat is interessant. Ik vond de rest vrij suf, een erg poppy en mainstream programmering dit jaar. Als rockfan kon ik er mijn ei niet in kwijt. Green Day, weet niet of het nog uitgezonden wordt maar eigenlijk zal het me worst wezen. Ik vind ze niet zo boeiend.
    Blaudzun had op Pinkpop zijn laatste optreden voor een lange vakantie. Heavy Flowers is nu wel helemaal uitgemolken zal ik maar zeggen. Misschien dat het daarom wat 'same old' gaat klinken. Enneh, hoe Wagneriaanser hoe beter, ik houd niet voor niets van Rammstein. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze PP vond vrij kleurloos, tuurlijk weten wat Homme/Block nu kunnen maar voor de rest weinig echte rock.

    Rammstein @dee ja, dat was genieten tijdje terug bij Fortarock :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij was er ook? :)
      Ik heb vooraan gestaan als een echte nerd. Avond van mijn leven. Een vriendin vroeg mij: hoe hoog scoor jij dit optreden? Ik: mwah, zeker wel een 8. Zij: das best hoog als je ze al 7x hebt gezien.
      ;)

      Verwijderen