zondag 16 juni 2013

Oud

Gister ontving ik een brief van de Sociale Verzekeringsbank dat ik mijn AOW voor begin volgend jaar kan aanvragen. Dat vanmorgen meteen digitaal gedaan. Dan ben ik dus officieel een oudere. Het heeft voor- en nadelen, natuurlijk. Geen Sociale Dienst meer, een paar tientjes extra per maand en kortingen als 65-plusser. Financieel schiet het niet veel op, want er vervallen ook weer andere eenmalige uitkeringen en de meeste dingen worden echt niet goedkoper voor me. Ach er verandert gewoon niet veel, een plusje hier en een minnetje daar.
Bejaard voel ik me niet, maar wel oud van lijf vaak. Zolang ik nog geniet van Pinkpop en mijn smaak zich blijft ontwikkelen ben ik zo jong als ik me denk.

4 opmerkingen:

  1. Weet je,dat het mij toch wel wat deed? Een vreemd gevoel om ineens officieel tot de groep "ouderen"te horen. Maar het wende snel.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is toch weer een mijlpaal. Blijf jong van geest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja het blijft tobben om rond te komen voor heel veel mensen en helaas word de groep alleen maar groter.
    En het onbegrip en eigenschuld dikke bult ook
    Of je moet er beter mee omgaan of je zaakjes beter moeten regelen.
    Maar ze vragen nooit hoe kom je in deze situatie.
    Klein beetje over ons.
    Man nu 65 en heel vaak zonder werk dus bijna geen pensioen
    Ik ben 14 jaar jonger en heb een kleine WAO uitkering
    WE hebben het echt niet slecht maar ik moet wel elke maand afwegingen maken en heel goed mijn best doen om te kunnen sparen.
    Maar we zijn tevreden met wat we hebben en kunnen.
    Heel af en toe heb ik een zak centje door mijn breiwerken.

    mijnbreiwerken.blogspot.com

    groet Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijstanduitkeringen worden de ko,ende jaren verlaagd of niet aangepast. Bovendien mogen gemeenten steeds mijnd bovenwettelijke regelingen hanteren. Dat betekent dat je op termijn herl wat beter af bent met aow

    BeantwoordenVerwijderen