vrijdag 7 juni 2013

Klusdag

De hulp was er vanmorgen en ik heb me intussen op kleine klusjes gestort. Toen ook nog vriend D langskwam om te klussen was de vreugd compleet. Hij heeft de slangenklem voor de tuinslang een stuk strakker weten te zetten, waardoor hij er niet honderd keer afvliegt. En eindelijk is de deur van de garage vervangen en hij zit er al in en werkt en kan goed op slot.
Intussen verpotte ik mijn tomatenplanten in grotere potten en de strijd met berenklauw en winde  werd weer voortgezet en er zijn nog diverse dingen die opgepot moeten in grotere potten/bakken.
Echt een ijverig dagje.
Hiermee verbloem ik een beetje dat ik er steeds meer de pee over in krijg dat het hier geen lekker weer voor tochtjes is steeds, want dat wilde ik het liefst. In het hele land zomers en hier niet veel warmer dan 15 graden, met een koude en straffe noordenwind, niet bepaald optimaal op een scoot.  Maar ik doe evengoed nuttige dingen en vermaak me ook wel, hoor.
Maar het grachtenconcert zondagmiddag laat ik wel lopen als het weer niet sterk verbetert, wil niet in juni een longontsteking oplopen.
Ik ga nog even kijken of mijn handen en nagels nog zwarter kunnen worden.....

4 opmerkingen:

  1. Hmm balen, van die 15 graden. Hoewel ook aan de kust net als jij, is het hier zo'n 25 graden.
    Maar gelukkig weet je jezelf toch weer te vermaken. Al begrijp ik dat je er graag op uit wilt. Normaal gesproken hoort dat ook te kunnen in juni. Alles loopt een beetje achter qua temperatuur en natuur....:(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja jammer van die temperatuur. Daar zullen wij na de laatste dagen ook weer aan moeten wennen zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En? Is het gelukt met je handen? Lekker zwart met van die rouwrandjes onder de nagels?Bij mij precies hetzelfde en dan heb ik ook nog een cementklusje gedaan. Maar het gaat om de voldoening en die hebben we. Wel dikke pech van dat weer zeg, raadpleeg Loesje eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De zon doet zijn best maar de 'natuur' is nog koud. Duurt een tijdje voordat het aangenaam wordt.
    Nog even geduld!

    BeantwoordenVerwijderen