donderdag 6 juni 2013

In de knoop en er weer uit

Gister kwam inderdaad mijn HDontvanger/recorder netjes op tijd. Maar dan, dan ga je uitpakken en installeren........ Snelstartgids......... Een heel pakket snoertjes en verschillende pluggen...... een nieuwe smartcard aktiveren......... en opeens zie je door de bomen het bos niet meer.
 Je hebt tv-beeld, maar geen geluid, en ws geen HD....... je snapt er niks meer van .....en belt technovriend G.......hij geeft eerst telefonisch advies .....ja. beeld en geluid...... geen HD.......en je begint moordneigingen te krijgen; je kijkt nog eens de gebruiksaanwijzing door, zet de installatie cd eens op, kijkt op de website en kan wel janken......... Dan belt technovriend hoe het staat en beken je dat je er de ballen niet meer van snapt..... hij komt langs en na een kleine 8 uur vanaf de ontvangst van het pakket, werkt alles en heeft hij ook boven alles opnieuw geïnstalleerd. Ook hij kleunt een paar keer mis voor het allemaal werkt en hij is electronicus........
Er zijn teveel mogelijkheden en gebruiksaanwijzingen zijn niet duidelijk genoeg. Wat een gedoe, en zeker voor een gewoon mens, want normaal ben ik niet al te dom met dit soort zaken, maar dit........
Enfin alles werkt, ik kan beneden en boven opnemen, mijn hele zenderpakket, zo mogelijk in HD) bekijken en beluisteren en uitgesteld kijken etc. Dit is geen consumentvriendelijke maatschappij meer. Maar ik heb het nu echt goed voor elkaar, toch.....

6 opmerkingen:

  1. Oh pfff, hou op!
    Hoe vaak ik wel niet bij een client thuis ben geweest omdat het hd kastje of het modem het weer niet deed. Alleen met het grote verschil dat die zelf zijn gaan klooien. Maar ook nieuwe apparatuur is soms niet eenvoudig te installeren en dan geef ik het ook op (terwijl ik er net als jij wel handig mee ben).
    Dan is het fijn dat je een netwerk hebt om op terug te vallen. Geniet van je HD beeld. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar Vlasje....helaas. Net overgestapt op internet + bellen. Nieuwe modem, nieuwe telefoonstekkers en weet niet wat er allemaal bij kwam kijken.....en de verbinding is nog veel trager ;-( geworden. (geen, glasvezel hier). Maar fijn dat het allemaal weer werkt je kunt er haast niet meer zonder. (Maar wat was het vroeger een stuk simpeler)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het schijnt erg moeilijk te zijn een goede gebruiksaanwijzing te schrijven. maar het is jullie gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet alle gebruiksaanwijzingen zijn even duidelijk. Grrr,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O jee, ik had gisteren niks moeten zeggen.
    Wel lekker dat het uiteindelijk allemaal in orde is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kunt ook niet overal verstand van hebben........ Soms moet je iets uit handen geven. (ahum ben blij dat dit 'vaak' kan - manlief is zooooo handig)

    BeantwoordenVerwijderen